Overslaan en naar de inhoud gaan
Home
Search scope
  • English
UU.nl / Onderwijs / Onderwijsadvies & Training / Scholing / Hoger onderwijs / Onderwijs ontwerpen
Onderwijsadvies & Training

Onderwijsadvies & Training

  • Home
  • Advies
    • Curriculumontwikkeling
    • ICT in het onderwijs
    • Professioneel consult
    • Educatieve Middelen Pool
    • Toets- en Evaluatieservice
    • Aansluiting VO-WO
  • Scholing
    • Hoger onderwijs
    • Voortgezet onderwijs
    • MBO
    • Primair onderwijs
    • VVE
    • Overheid en bedrijfsleven
  • Onderzoek
  • Publicaties
    • Boeken, brochures en meer
    • Blogs
    • Dossier: differentiëren
    • Tips voor leerkrachten en docenten
  • Over ons
    • Profiel
    • Partners
    • Portfolio
    • Medewerkers
    • Vacatures
    • Nieuws en agenda
  • Contact
  • Advies
  • Scholing
    • Hoger onderwijs
      • Internationalisation
      • Kwalificatietrajecten
      • Onderwijs geven
      • Onderwijs ontwerpen
        • Een cursus ontwikkelen
        • Effectieve onderwijsteksten schrijven
        • Systematisch evidence-based onderwijsontwerp
        • Workshop: Versterk de lijn in je opleiding met de leerlijnentool
        • Probleemgestuurd- en projectonderwijs
      • Kwaliteitszorg
      • Promoveren
      • Onderzoek begeleiden
      • Toetsing en feedback
      • Tutoraat
      • Werken aan academische vaardigheden
    • Voortgezet onderwijs
    • MBO
    • Primair onderwijs
    • VVE
    • Overheid en bedrijfsleven
  • Onderzoek
  • Publicaties
  • Over ons
  • Contact

Onderwijs ontwerpen

Ons aanbod

  • Een cursus ontwikkelen
  • Effectieve onderwijsteksten schrijven
  • Leerlijnentool: workshop
  • Probleemgestuurd- en projectonderwijs
  • Systematisch evidence-based onderwijsontwerp

Zie ook de volgende thema's

  • Kwalificatietrajecten
  • Onderwijs geven
  • Onderwijs
    • Bacheloropleidingen
    • Masterprogramma's
    • Exchange & visiting students
    • Promoveren
    • Onderwijs voor professionals
    • Utrecht Summer School
    • Studentensite
  • Onderzoek
    • Vier strategische thema’s
    • Zeven focusgebieden
    • Overzicht alle onderzoeksgebieden
    • Prijzen en onderscheidingen
    • Samenwerken
  • Over de UU
    • Vacatures
    • Actueel
    • Universiteitsbibliotheek
    • Alumni
    • Intranet
    • Utrecht University Store
    • Zoek een medewerker
    • Contact
    • Privacyverklaring

Follow Utrecht University

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • LinkedIn
  • Instagram
University Utrecht

Onderwijsadvies & Training

  • Onderwijsadvies & Training
  • Advies
    • Curriculumontwikkeling
    • ICT in het onderwijs
    • Professioneel consult
    • Educatieve Middelen Pool
      • Facultaire contactpersonen
    • Toets- en Evaluatieservice
      • Onderwijsevaluaties
      • Meerkeuzetoetsen
      • Vragenlijsten interpersoonlijk gedrag
      • Vragenlijst Pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
    • Aansluiting VO-WO
  • Scholing
    • Hoger onderwijs
      • Internationalisation
        • Teaching in the International Classroom
        • Effective Teaching in a Second Language
        • Developing Intercultural Competences
        • Internationalisation of the Curriculum
        • Teaching in Higher Education in an International Classroom
        • Teaching Qualification Assessment and Examination in an International Classroom
      • Kwalificatietrajecten
        • Een stevige basis voor de BKE – voor hbo
        • leergang BKO - voor WO (Nederlands)
        • Teaching in Higher Education (UTQ, in Dutch BKO)
        • Leergang didactiek voor HBO-docenten
        • Onderwijskundig leiderschap (CAT)
        • Van BKO naar SKO
      • Onderwijs geven
        • Activerende opdrachten
        • Activerende werkgroepen
        • Basiscursus honours didactiek
        • Ontwikkelen van een digitale rubric in Blackboard
        • Blackboard Workshop Peerfeedback
        • Coachingsvaardigheden
        • Studievaardigheden aanleren
        • Hoorcollege geven
        • Teaching in working groups and seminars
        • Werkgroepen begeleiden
      • Onderwijs ontwerpen
        • Een cursus ontwikkelen
        • Effectieve onderwijsteksten schrijven
        • Systematisch evidence-based onderwijsontwerp
        • Workshop: Versterk de lijn in je opleiding met de leerlijnentool
        • Probleemgestuurd- en projectonderwijs
      • Kwaliteitszorg
        • Cursus- en curriculumevaluaties verbeteren: systeem van interne kwaliteitszorg
        • Kwaliteit van een docent beoordelen
        • Onderwijsvisitaties en accreditatie
      • Promoveren
        • Presenting your research at conferences (in English)
        • Research planning and time management / Onderzoeksplanning en timemanagement (English / Nederlands)
        • Rethinking and redesigning your research proposal / Een onderzoeksvoorstel (door)ontwikkelen (Nederlands)
        • Starting your dissertation / Starten met promoveren (Nederlands)
      • Onderzoek begeleiden
        • Begeleiden en beoordelen van hbo-studenten in de afstudeerfase - maatwerk
        • Begeleiden en beoordelen van hbo-studenten in de afstudeerfase - open inschrijving
        • Onderzoek van promovendi begeleiden 
        • Onderzoek van studenten begeleiden (Nederlands)
        • Supervising PhD research / Onderzoek van promovendi begeleiden (in English)
        • Supervising student research / Onderzoek van studenten begeleiden (in English)
      • Toetsing en feedback
        • Analyseren van een Remindo toets
        • Leergang voor examencommissies: borging toetskwaliteit en eindniveau
        • Leergang voor toetscommissies en toetsambassadeurs
        • Mondelinge feedback geven
        • Online peerfeedback op schrijfproducten
        • Schriftelijke feedback geven
        • Toetsen met meerkeuzevragen
        • Toetsen met open vragen
        • Workshop Invulling examencommissie nieuwe stijl
      • Tutoraat
        • Het begeleiden van keuzes maken
        • Employability Skills
        • Motivatie en zelfsturing
      • Werken aan academische vaardigheden
        • Individuele begeleiding
        • Inloopspreekuur academische vaardigheden
        • Tips voor studenten
          • Studietip: Goede aantekeningen maken bij onderwijsvideo’s
          • Studietip: Hoe zoek en selecteer je informatie voor je onderzoeksopdracht
          • Antwoorden veranderen tijdens tentamens. Altijd afgaan op je eerste indruk?
          • Artikelen lezen vanaf het scherm of op papier: wat is beter?
          • Leren met flashcards. To drop or not to drop?
          • Aantekeningen maken. Wat werkt beter: pennen of tikken?
          • Zo haal je meer uit je hoorcollege
        • Cursus slim studeren
        • Tentamenworkshop
        • Workshop smart study techniques (in English)
        • Cursus zelfverzekerd presenteren
        • Introductieworkshop onderzoeken en schrijven
        • Cursus onderzoeksopzet maken
        • Cursus wetenschappelijk schrijven
        • Cursus timemanagement en studeren
        • Paperworkshop
        • Workshop kennismaken met timemanagement
        • Workshop thesis schrijven zonder stress
        • Workshop sneller lezen meer onthouden (dyslexie)
        • Workshop strategisch schrijven (dyslexie)
    • Voortgezet onderwijs
      • Aansluiting vo-wo
      • Leerlingen leren onderzoek doen
        • Didactiek voor het leren onderzoeken in het vwo
        • Leerlingen leren natuurwetenschappelijk onderzoek te doen
        • Leerlingen voorbereiden op het wetenschappelijk onderwijs: academische vaardigheden
      • Onderzoek in de school
        • Data in de school
        • Datagestuurd werken binnen de vaksectie
        • Projectteam datagestuurd werken in de school
      • Teamleren
        • Intervisie leren vormgeven op school
        • Lesson Study leren ontwikkelen, uitvoeren en begeleiden
        • Ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van Lesson Study
        • Leren begeleiden van leraren-in-opleiding
        • Professionaliseringstraject voor docentcoaches in school
      • Vakdidactiek
        • Vmbo-conferentie
      • Pedagogisch-didactisch handelen
        • Differentiëren
        • ICT, didactiek en TPACK
        • Motiveren en activeren van leerlingen
        • Projectonderwijs ontwerpen en begeleiden
        • Begeleiding in de klas voor docenten
          • Vragenlijst Interpersoonlijk Leraarsgedrag (VIL)
        • Ontwikkelen van uw pedagogisch-didactisch handelen
        • Focus op feedback
      • CLIL (tweetalig onderwijs)
        • CLIL Quick Scan
        • In company trainings
        • CLIL Coaching
        • Practical CLIL for Starters
    • MBO
    • Primair onderwijs
      • Beeldcoaching: beter lesgeven door analyse van video-opnames
      • Computational Thinking
      • Klascoach2.0
      • Lesson study voor het basisonderwijs
      • Nascholing op maat
      • Profiel pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
        • Leerkrachthandelen, schoolconcept en professionele ontwikkeling
        • Vragenlijst Leerkrachtrepertoire pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
      • Rekenen
      • Wetenschap & Technologie
      • Werkplaats Onderwijsonderzoek Utrecht (WOU)
      • Jaarkalender activiteiten
    • VVE
      • CLASS
    • Overheid en bedrijfsleven
  • Onderzoek
  • Publicaties
    • Boeken, brochures en meer
      • Eureka! Didactiek voor het leren onderzoeken in het vwo
    • Blogs
      • Gepersonaliseerd leren op de universiteit
      • Van 550 punten op de Cito toets naar slagen op twee tiende voor het vwo
      • Autonomie in honoursonderwijs: schipperen tussen loslaten en de touwtjes aantrekken
      • De inspectie verandert de formule voor het onderbouwrendement … hoera!?
      • Starten met studeren voordat je klaar bent met school
      • Zonder compensatie studeert er niemand af
      • Één ding dat je absoluut niet moet willen: het beste uit de leerling halen
      • 100% inzet en gedrevenheid, 100% decaan
      • Internationalisation: The three important aspects of the international classroom
      • International English in the international classroom
      • Internationalisation: Inclusive teaching in the international classroom
      • Internationalisation: Interaction in the international classroom
      • Internationalisation: Intercultural competences
      • Internationalisation: drop your foreign accent…
    • Dossier: differentiëren
      • Wat is differentiëren?
      • Redenen om te differentiëren
      • Manieren om te differentiëren
      • Hoger onderwijs
      • Voortgezet onderwijs
      • Primair onderwijs
      • Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE)
    • Tips voor leerkrachten en docenten
      • Autonomie bij kleuters als vliegwiel voor flow in de klas
      • Filteren van informatie: niet altijd nuttig
      • Het stimuleren van redeneren bij leerlingen
      • Leren met je zintuigen
      • Terug naar griffel en lei!
      • Laat leerlingen zelf aan het woord
      • De moeilijkste tip ooit: doe eens niks!
      • Geef studenten korte schrijfopdrachten
      • Maak van het bespreken van een toets een leeractiviteit met leerlingen als expert!
      • Rapportcijfers versus uitkomsten Cito Volgsysteem
      • Huiswerk maken - een vervolg
      • Hoe om te gaan met huiswerk
      • Zelfregulatie; leerlingen doen het al!
      • Verwelkom je leerlingen
      • De motivatie van leerlingen vergroten
      • Hoe voorkom ik dat ik in 3 stappen mijn klas kwijtraak?
  • Over ons
    • Profiel
      • Hoger onderwijs
      • Voortgezet onderwijs
      • MBO
      • Primair onderwijs
      • VVE
    • Partners
    • Portfolio
      • CLIL Quickscan en professionaliseringstraject
      • Differentiatie in de rekenles
      • Excellentie en hoogbegaafdheid in het primair onderwijs
      • Ontwerper in de klas
      • Opbrengstgericht en datagestuurd werken in Utrecht
      • ProFeed: het bevorderen van professioneel leren van docenten over feedback aan leerlingen die werkt
      • Rendement van videolessen in het MBO
      • Van docentprofessionalisering naar onderwijsontwikkeling
    • Medewerkers
    • Vacatures
    • Nieuws en agenda
  • Contact

Hoofdmenu

  • UU home
  • Onderwijs
  • Onderzoek
  • Organisatie
  • Samenwerken
  • Actueel
  • Bacheloropleidingen
  • Masterprogramma's
  • Studenten
  • Intranet