Overslaan en naar de inhoud gaan
hamburger
Search scope
Onderwerp
Medewerker
Zoeken
English
UU.nl
/
Onderwijs
/
Onderwijsadvies & Training
/
Scholing
/
Hoger onderwijs
/
Onderwijs ontwerpen
Onderwijsadvies & Training
Home
Advies
Curriculumontwikkeling
ICT in het onderwijs
Professioneel consult
Educatieve Middelen Pool
Toets- en Evaluatieservice
Aansluiting VO-WO
Scholing
Hoger onderwijs
Voortgezet onderwijs
MBO
Primair onderwijs
VVE
Overheid en bedrijfsleven
Onderzoek
Publicaties
Boeken, brochures en meer
Blogs
Dossier: differentiëren
Tips voor leerkrachten en docenten
Over ons
Profiel
Partners
Portfolio
Medewerkers
Vacatures
Nieuws en agenda
Contact
Onderwijs ontwerpen
Ons aanbod
Een cursus ontwikkelen
Effectieve onderwijsteksten schrijven
Leerlijnentool: workshop
Probleemgestuurd- en projectonderwijs
Systematisch evidence-based onderwijsontwerp
Zie ook de volgende thema's
Kwalificatietrajecten
Onderwijs geven
Onderwijsadvies & Training
Onderwijsadvies & Training
Advies
Curriculumontwikkeling
ICT in het onderwijs
Professioneel consult
Educatieve Middelen Pool
Facultaire contactpersonen
Toets- en Evaluatieservice
Onderwijsevaluaties
Meerkeuzetoetsen
Vragenlijsten interpersoonlijk gedrag
Vragenlijst Pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
Aansluiting VO-WO
Scholing
Hoger onderwijs
Internationalisation
Teaching in the International Classroom
Effective Teaching in a Second Language
Developing Intercultural Competences
Internationalisation of the Curriculum
Teaching in Higher Education in an International Classroom
Teaching Qualification Assessment and Examination in an International Classroom
Kwalificatietrajecten
Een stevige basis voor de BKE – voor hbo
leergang BKO - voor WO (Nederlands)
Teaching in Higher Education (UTQ, in Dutch BKO)
Leergang didactiek voor HBO-docenten
Onderwijskundig leiderschap (CAT)
Van BKO naar SKO
Onderwijs geven
Activerende opdrachten
Activerende werkgroepen
Basiscursus honours didactiek
Ontwikkelen van een digitale rubric in Blackboard
Blackboard Workshop Peerfeedback
Coachingsvaardigheden
Studievaardigheden aanleren
Hoorcollege geven
Teaching in working groups and seminars
Werkgroepen begeleiden
Onderwijs ontwerpen
Een cursus ontwikkelen
Effectieve onderwijsteksten schrijven
Systematisch evidence-based onderwijsontwerp
Workshop: Versterk de lijn in je opleiding met de leerlijnentool
Probleemgestuurd- en projectonderwijs
Kwaliteitszorg
Cursus- en curriculumevaluaties verbeteren: systeem van interne kwaliteitszorg
Kwaliteit van een docent beoordelen
Onderwijsvisitaties en accreditatie
Promoveren
Presenting your research at conferences (in English)
Research planning and time management / Onderzoeksplanning en timemanagement (English / Nederlands)
Rethinking and redesigning your research proposal / Een onderzoeksvoorstel (door)ontwikkelen (Nederlands)
Starting your dissertation / Starten met promoveren (Nederlands)
Onderzoek begeleiden
Begeleiden en beoordelen van hbo-studenten in de afstudeerfase - maatwerk
Begeleiden en beoordelen van hbo-studenten in de afstudeerfase - open inschrijving
Onderzoek van promovendi begeleiden
Onderzoek van studenten begeleiden (Nederlands)
Supervising PhD research / Onderzoek van promovendi begeleiden (in English)
Supervising student research / Onderzoek van studenten begeleiden (in English)
Toetsing en feedback
Analyseren van een Remindo toets
Leergang voor examencommissies: borging toetskwaliteit en eindniveau
Leergang voor toetscommissies en toetsambassadeurs
Mondelinge feedback geven
Online peerfeedback op schrijfproducten
Schriftelijke feedback geven
Toetsen met meerkeuzevragen
Toetsen met open vragen
Workshop Invulling examencommissie nieuwe stijl
Tutoraat
Het begeleiden van keuzes maken
Employability Skills
Motivatie en zelfsturing
Werken aan academische vaardigheden
Individuele begeleiding
Inloopspreekuur academische vaardigheden
Tips voor studenten
Studietip: Goede aantekeningen maken bij onderwijsvideo’s
Studietip: Hoe zoek en selecteer je informatie voor je onderzoeksopdracht
Antwoorden veranderen tijdens tentamens. Altijd afgaan op je eerste indruk?
Artikelen lezen vanaf het scherm of op papier: wat is beter?
Leren met flashcards. To drop or not to drop?
Aantekeningen maken. Wat werkt beter: pennen of tikken?
Zo haal je meer uit je hoorcollege
Cursus slim studeren
Tentamenworkshop
Workshop smart study techniques (in English)
Cursus zelfverzekerd presenteren
Introductieworkshop onderzoeken en schrijven
Cursus onderzoeksopzet maken
Cursus wetenschappelijk schrijven
Cursus timemanagement en studeren
Paperworkshop
Workshop kennismaken met timemanagement
Workshop thesis schrijven zonder stress
Workshop sneller lezen meer onthouden (dyslexie)
Workshop strategisch schrijven (dyslexie)
Voortgezet onderwijs
Aansluiting vo-wo
Leerlingen leren onderzoek doen
Didactiek voor het leren onderzoeken in het vwo
Leerlingen leren natuurwetenschappelijk onderzoek te doen
Leerlingen voorbereiden op het wetenschappelijk onderwijs: academische vaardigheden
Onderzoek in de school
Data in de school
Datagestuurd werken binnen de vaksectie
Projectteam datagestuurd werken in de school
Teamleren
Intervisie leren vormgeven op school
Lesson Study leren ontwikkelen, uitvoeren en begeleiden
Ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van Lesson Study
Leren begeleiden van leraren-in-opleiding
Professionaliseringstraject voor docentcoaches in school
Vakdidactiek
Vmbo-conferentie
Pedagogisch-didactisch handelen
Differentiëren
ICT, didactiek en TPACK
Motiveren en activeren van leerlingen
Projectonderwijs ontwerpen en begeleiden
Begeleiding in de klas voor docenten
Vragenlijst Interpersoonlijk Leraarsgedrag (VIL)
Ontwikkelen van uw pedagogisch-didactisch handelen
Focus op feedback
CLIL (tweetalig onderwijs)
CLIL Quick Scan
In company trainings
CLIL Coaching
Practical CLIL for Starters
MBO
Primair onderwijs
Beeldcoaching: beter lesgeven door analyse van video-opnames
Computational Thinking
Klascoach2.0
Lesson study voor het basisonderwijs
Nascholing op maat
Profiel pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
Leerkrachthandelen, schoolconcept en professionele ontwikkeling
Vragenlijst Leerkrachtrepertoire pedagogisch-didactisch handelen (PDH)
Rekenen
Wetenschap & Technologie
Werkplaats Onderwijsonderzoek Utrecht (WOU)
Jaarkalender activiteiten
VVE
CLASS
Overheid en bedrijfsleven
Onderzoek
Publicaties
Boeken, brochures en meer
Eureka! Didactiek voor het leren onderzoeken in het vwo
Blogs
Gepersonaliseerd leren op de universiteit
Van 550 punten op de Cito toets naar slagen op twee tiende voor het vwo
Autonomie in honoursonderwijs: schipperen tussen loslaten en de touwtjes aantrekken
De inspectie verandert de formule voor het onderbouwrendement … hoera!?
Starten met studeren voordat je klaar bent met school
Zonder compensatie studeert er niemand af
Één ding dat je absoluut niet moet willen: het beste uit de leerling halen
100% inzet en gedrevenheid, 100% decaan
Internationalisation: The three important aspects of the international classroom
International English in the international classroom
Internationalisation: Inclusive teaching in the international classroom
Internationalisation: Interaction in the international classroom
Internationalisation: Intercultural competences
Internationalisation: drop your foreign accent…
Dossier: differentiëren
Wat is differentiëren?
Redenen om te differentiëren
Manieren om te differentiëren
Hoger onderwijs
Voortgezet onderwijs
Primair onderwijs
Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE)
Tips voor leerkrachten en docenten
Autonomie bij kleuters als vliegwiel voor flow in de klas
Filteren van informatie: niet altijd nuttig
Het stimuleren van redeneren bij leerlingen
Leren met je zintuigen
Terug naar griffel en lei!
Laat leerlingen zelf aan het woord
De moeilijkste tip ooit: doe eens niks!
Geef studenten korte schrijfopdrachten
Maak van het bespreken van een toets een leeractiviteit met leerlingen als expert!
Rapportcijfers versus uitkomsten Cito Volgsysteem
Huiswerk maken - een vervolg
Hoe om te gaan met huiswerk
Zelfregulatie; leerlingen doen het al!
Verwelkom je leerlingen
De motivatie van leerlingen vergroten
Hoe voorkom ik dat ik in 3 stappen mijn klas kwijtraak?
Over ons
Profiel
Hoger onderwijs
Voortgezet onderwijs
MBO
Primair onderwijs
VVE
Partners
Portfolio
CLIL Quickscan en professionaliseringstraject
Differentiatie in de rekenles
Excellentie en hoogbegaafdheid in het primair onderwijs
Ontwerper in de klas
Opbrengstgericht en datagestuurd werken in Utrecht
ProFeed: het bevorderen van professioneel leren van docenten over feedback aan leerlingen die werkt
Rendement van videolessen in het MBO
Van docentprofessionalisering naar onderwijsontwikkeling
Medewerkers
Vacatures
Nieuws en agenda
Contact
Hoofdmenu
UU home
Onderwijs
Onderzoek
Organisatie
Samenwerken
Actueel
Bacheloropleidingen
Masterprogramma's
Studenten
Intranet