Publicaties - Onderwijsadvies & Training - Universiteit Utrecht Overslaan en naar de inhoud gaan Publicaties
Hoger onderwijs
- Wederkerigheid en maatwerk in didactiek vooronderwijs voor professionals
In: Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 41(2)
Auteurs: Hanne ten Berge en Ineke Lam
- De sociale component van het hoger onderwijs
In: Th&ma Hoger Onderwijs 2023 / nr 2
Auteurs: Judith Loopers, Ineke Lam, Frans Prins, Marieke de Bakker
- Hybrid Teaching & Learning - A Literature Review
Januari 2022
Auteurs: Rouven Hagemeijer en Ria Dolfing
- A roadmap for translating educational research into practice
In: Journal of the European Honors Council (2021)
Auteurs: Hanne ten Berge, Esther Canrinus, Ada Kool and Joke van der Wouden
- Supporting a teacher identity in health professions education: AMEE Guide No. 132
In: Medical Teacher (2021)
Auteurs: Thea van Lankveld, Manon Kluijtmans ea
- Escape education: A systematic review on escape rooms in education
In: Educational Research Review (2020)
Auteurs: Alice Veldkamp, Liesbeth van de Grint, Marie-Christine Knippels & Wouter van Joolingen
- Wat levert het gebruik van kennisclips op?
In: OnderwijsInnovatie (September 2019)
Auteurs: Johan van Strien, Femke Kirschner & Liesbeth van de Grint
- Laat de beoordeling van de docent maar (niet) over aan de student
In: Tijdschrft THEMA (mei 2019)
Auteurs: Karin Scager, Johan van Strien & Ineke Lam
- Een Leven Lang Leren vraagt om flexibiliteit
In: Tijdschrift THEMA (januari 2019)
Auteurs: Hanne ten Berge & Ineke Lam
- Leerlijnen in curriculum verbeteren en zichtbaar maken
In: OnderwijsInnovatie (maart 2018)
Auteurs: Leoniek Wijngaards-de Meij, Joris Veenhoven & Lonneke Schellekens
- Levenslang leren: uitgangspunten voor postacademisch Onderwijs
In: Tijdschrift THEMA (januari 2018)
Auteurs: Itzél Zuiker, Ineke Lam, Paul Adriaanse, Wieger Bakker, Manon Kluijtmans & Jan van Tartwijk
Voortgezet onderwijs
- Eureka!
Didactiek voor het leren onderzoeken in havo en in vwo (herziene editie)
- Data onder de Dom
Ervaringen met en tips voor het werken met data op school
- Feedback ontketend/t
Drie jaar onderzoek op zes middelbare scholen in de region Utrecht