Ongeveer 10% van de leerlingen in het basisonderwijs heeft een zwakker werkgeheugen, en daarmee moeite om mee te komen in de klas. Waar zijn deze leerlingen mee geholpen?
Ben je studieadviseur of decaan en geïnteresseerd in het verbeteren van de keuzebegeleiding? Meld je dan aan voor de klankbordgroep van onderzoeksproject Wisselstroom.
Gelijke kansen voor ieder kind. Die missie staat centraal in het Utrechts Kwaliteitskader, dat geactualiseerd werd door pedagogen en onderwijskundigen van de UU.
Ben je een ervaren begeleider van promotieonderzoek? De nieuwe cursus ‘Supervising PhD research: Next level’ tilt je begeleidingsskills naar een hoger niveau.
Feedback is een van de meest krachtige middelen die je als docent hebt om je student te laten leren. Alleen is het geven van feedback niet altijd even makkelijk.
Teach in English and want to improve your pronunciation? Get rid of your Dunglish accent? Learn to speak more fluently in class? Then this pronunciation course might be for you.
In deze workshop bespreken we de theorie achter het maken van studiekeuzes. We focussen op hoe leerlingen een studiekeuze maken, en oefenen we met tools om ze te helpen reflecteren op hun studiekeuzeproces.