Thesis schrijven zonder stress

Student zittend in vensterbank met laptop (UB Binnenstad)

Ga je beginnen aan je bachelor- of masterscriptie? Of ben je al bezig en ontevreden over de voortgang van je onderzoek? Volg dan deze workshop, waarin je leert wat je nodig hebt om de uitvoering van een onderzoeksopdracht in goede banen te leiden.

Als onderzoeker zul je ervoor moeten zorgen dat je het onderzoek binnen de gestelde tijd voltooit. Om dat voor elkaar te krijgen is een goede planning onmisbaar. In de workshop maak je kennis met planningstechnieken die overzicht geven en je stimuleren om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Daarnaast komen er verschillende timemanagement vaardigheden zoals prioriteiten stellen en je werkstijl aan bod. Aan het eind van de bijeenkomst weet je (beter) wat jij nodig hebt om jezelf te motiveren om zo’n individuele opdracht tot een goed einde te brengen.

Programmaonderdelen

• Onderzoeksfasen
  • Langetermijnplanning
  • Kortetermijnplanning
  • Prioriteiten stellen
  • Werkstrategieën
  • Uitstelgedrag
  • Concentratie
  • Afspraken begeleider

Duur en frequentie

Een bijeenkomst van 3 uur.
Deze workshop wordt 3x per jaar gegeven.

Maximum aantal deelnemers

• UU-studenten: € 15,- (inschrijfkosten)
    Voor studenten van de faculteit Diergeneeskunde worden de kosten door de faculteit vergoed
  • Studenten buiten UU: € 70,-