Deans
De Universiteit Utrecht hecht grote waarde aan samenwerking, onderwijsvernieuwing, ontmoeting, duurzaamheid en open science. In sommige gevallen kiest de Universiteit ervoor om gerelateerde onderwerpen extra ruimte en aandacht te geven. Dat gebeurt dan in de vorm van de tijdelijke aanstelling van een Dean. Een Dean coördineert activiteiten rondom een bepaald thema en vertegenwoordigt de universiteit in verschillende (inter)nationale en/of regionale netwerken. Die werkzaamheden vallen onder de verantwoordelijkheid van de rector magnificus.
Deans van de Universiteit Utrecht
Hans de Bresser
Het is fantastisch wat er binnen de universiteit allemaal al aan samenwerkingen en projecten loopt met partners in de regio. Met versterken en verbinden kunnen we er nog meer uithalen.
Iris van der Tuin
We nodigen collega’s en studenten uit om goede ideeën met ons te delen. Ook bij het complexe onderwerp van de duurzame inbedding van interdisciplinair onderwijs geldt immers dat we met een brede, interdisciplinaire blik hopelijk het verst zullen komen.
James Kennedy
Als universiteit zetten we vol in op maatschappelijke betrokkenheid. Daarom werken studenten al tijdens hun studie aan maatschappelijke vraagstukken, samen met wetenschappers, maatschappelijke partners, burgers en docenten.
John de Wit
Ik zie het als mijn opdracht om verbinding te maken met alle faculteiten en onderdelen van de universiteit. Samen gaan we werk maken van concrete acties op de hoofddoelen uit het meerjarenplan.
Paul Boselie
De voedingsbodem voor open science is al gelegd en op onderdelen staat de boel volop in bloei. Op andere gebieden moeten we vol aan de bak. Implementatie en internalisatie vormen belangrijke uitdagingen voor de komende jaren. Ik kijk er naar uit om de verdere stappen vorm te geven.
Stephanie Rosenkranz
In mijn ogen is honoursonderwijs de ideale plek voor studenten, docenten en onderzoekers van diverse achtergronden om gezamenlijk nieuwe richtingen te verkennen, en uiteindelijk een community te worden die 'toekomstbestendige' vaardigheden en kennis ontwikkelt.
Wieger Bakker
LifeLong Learning wordt een vanzelfsprekend onderdeel van ons onderwijs. (…) Het is een doorlopende leerlijn: mensen gaan met een basisniveau de arbeidsmarkt op en krijgen meerdere banen. Men zal willen en blijven leren, mensen willen geïnspireerd blijven.