Gebruiksvoorwaarden digitale tijdschriften, e-books en databanken

Je hebt literatuur gezocht en gevonden. Nu wil je de literatuur gebruiken. Wat toegestaan is, vind je in onderstaande gebruiksvoorwaarden.

De Universiteitsbibliotheek Utrecht heeft licenties afgesloten met uitgevers en informatieleveranciers. In de licenties worden de voorwaarden voor het gebruik van digitale tijdschriften, e-books en databanken vastgelegd.

Gebruiksvoorwaarden

1. Je mag de gelicentieerde materialen alleen gebruiken voor wetenschappelijke en/of persoonlijke, niet-commerciële doeleinden.
  2. Het systematisch downloaden, verspreiden, afdrukken of opslaan van substantiële delen van het gelicentieerde materiaal is niet toegestaan.

Wie heeft toegang?

1. Alleen medewerkers en studenten van de Universiteit Utrecht en bezoekers met een gast-Solis-id van de Universiteitsbibliotheek Utrecht hebben toegang tot het digitale materiaal.
  2. Als medewerker of student van de Universiteit Utrecht heb je binnen en buiten de campus toegang met je Solis-id.
  3. Overige bezoekers van de Universiteitsbibliotheek Utrecht hebben alleen toegang tot het digitale materiaal in de bibliotheek.

Voor vragen of meer informatie kun je een mail sturen naar bibliotheek@uu.nl.