Jong Geleerd: dé UU-podcast voor jeugdprofessionals

Wat heeft onze jeugd nodig om gezond op te groeien, lekker in hun vel te zitten en goed mee te komen op school? Deze vragen stellen jeugdonderzoekers van Universiteit Utrecht zich elke dag weer opnieuw. Werk jij ook met kinderen en jongeren? Twijfel je weleens welke aanpak het beste werkt? In deze podcast delen we kennis uit de wetenschap die jou als professional kan helpen of inspireren.

Beluister hier onze maandelijkse podcast waarin professionals en wetenschappers hun kennis delen over actuele thema’s binnen Dynamics of Youth. Klik op onderstaande links om de afleveringen gratis te beluisteren en om je te abonneren.

Luister via Spotify
Luister via Soundcloud
Luister via Apple Podcasts

Afleveringen

Vond je deze aflevering interessant en kom je graag meer te weten over dit onderwerp?
Wij nemen je graag mee de diepte in en hebben deze artikelen voor je klaargezet:

Onderzoek naar klimaateducatie

Onderzoek naar seksuele vorming

Onderzoek naar de BuitenSchoolse Opvang (BSO)

Onderzoek naar slaap bij kinderen en jongeren

Onderzoek naar taalontwikkeling van kinderen en jongeren

Onderzoek naar mentale gezondheid van jongeren

Onderzoek naar pesten

Onderzoek naar gezin en kanker

Onderzoek over gamen

Onderzoek over labels

Onderzoek over gender

Onderzoek over spelen

Nieuwsgierig naar meer podcasts?
Abonneer je dan op JongGeleerd via SoundCloud, Spotify of Apple Podcasts en kom de komende weken meer te weten komen over labels bij kinderen, genderbewust opgroeien, gamen, de kracht van taal voor je identiteitsontwikkeling en rouwbegeleiding bij kinderen.

Volg jij ons al op LinkedIn? Daar delen we het laatste nieuws rondom kindontwikkeling en jeugdstudies.