HBO-stagiair Botanische Tuinen & arbeidsmarktcommunicatie

Faculteit Bètawetenschappen Universiteit Utrecht

Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team en je communicatievaardigheden naar een hoger niveau tillen? Wij zijn op zoek naar twee gedreven HBO-stagiairs die een opleiding in communicatie volgen en klaar zijn om hands-on ervaring op te doen in een stimulerende werkomgeving.

Vanaf september 2024: minimaal 4 dagen per week, minimaal 3 maanden

Wat bieden wij:

• Een inspirerende stageplek waar creativiteit wordt gewaardeerd.
  • De kans om mee te werken aan boeiende communicatieprojecten.
  • Begeleiding door ervaren professionals die jouw groei stimuleren.
  • Ruimte voor eigen initiatief en het ontplooien van jouw talenten.
  • Een stagevergoeding.

Wat verwachten we:

• Een passie voor communicatie en een frisse kijk op trends.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden.
  • Zelfstandigheid en pro-activiteit.
  • Affiniteit met diverse communicatiemiddelen en -kanalen.

Wat ga je doen:

• Actief bijdragen aan communicatiecampagnes.
  • Content creëren voor verschillende platformen.
  • Samenwerken met diverse afdelingen voor een geïntegreerde aanpak.
  • Jouw ideeën inbrengen en impact maken.

Je werkt nauw samen met experts in zowel interne als externe communicatie en marketing.
Inhoudelijk zijn de stages verschillend. Je kan aan de slag met de publiekscommunicatie voor de Botanische Tuinen of met arbeidsmarktcommunicatie voor de faculteit Bètawetenschappen.

Stage Botanische Tuinen

Vind jij planten en natuur belangrijk en voel jij je helemaal thuis op social media? Heb je een vlotte pen en weet jij beeld in te zetten als aantrekkelijke content voor onze doelgroepen? Dan is deze stageplek in de grootste Botanische Tuinen van Nederland interessant voor jou! Deze stage is vooral gericht op onze toekomstige social media strategie.

Stage Arbeidsmarktcommunicatie

Wil jij werken op het snijvlak van interne communicatie en HR recruitment? Communiceer je gemakkelijk in zowel de Nederlandse als Engelse taal? En vraag jij altijd door om te weten wat mensen beweegt? Dan is deze stageplek interessant voor jou! Centraal staat onderzoek naar de belangrijkste factoren die een rol spelen in het behoud van medewerkers.

Het is mogelijk deze stage te combineren met een afstudeeronderzoek. Over de precieze invulling praten we verder tijdens de eerste kennismaking. De stage is een combinatie van praktijkwerkzaamheden en onderzoek.

Klaar voor deze uitdaging? Stuur zo snel mogelijk je CV en motivatiebrief naar Celia Nijenhuis. Grijp deze kans om jouw communicatievaardigheden in de praktijk te brengen en een waardevolle bijdrage te leveren aan ons team!

7 december 2023