Eenmalig doneren

Wil je de Botanische Tuinen steunen met een eenmalige donatie? Elke gift, klein en groot, is meer dan welkom!

Je gift gaat naar het Fonds Vrienden Botanische Tuinen. Dit fonds is ondergebracht bij het Utrechts Universiteitsfonds en heeft daardoor een ANBI-status. Er zijn verschillende manieren waarop je eenmalig kunt doneren.

Doneer direct online

Draag vandaag nog bij aan de nieuwe Evolutietuin. Heel gemakkelijk via iDEAL op deze pagina.

Doneer direct online

Doneer direct via Tikkie

Doneer nu meteen met een Tikkie.

Doneer direct via Tikkie

Overmaken

Maak je gift over op het rekeningnummer van het Utrechts Universiteitsfonds: NL43INGB0000014475, onder vermelding van Vrienden Botanische Tuinen Utrecht.

Aftrekbaarheid belasting

Eenmalige giften zijn onder voorwaarden aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Voor gewone giften geldt een drempelbedrag en een maximum. Het drempelbedrag is 1% van je drempelinkomen*, met een minimum van € 60. Wat je in totaal meer hebt gedoneerd dan dit drempelbedrag, is aftrekbaar van de belasting tot een maximum van 10% van je drempelinkomen. Er mag geen tegenprestatie tegenover de gift staan.
*Je drempelinkomen is het totaal van je inkomsten en aftrekposten in box 1, 2 en 3, maar zonder eventuele persoonsgebonden aftrek. Als je het hele jaar een fiscale partner had, telt ook het drempelinkomen van de fiscale partner mee.
Op de website van de Belastingdienst vind je meer informatie over de aftrekbaarheid van giften.