Mathematics Education Seminar

Doel

Het seminar richt zich op de volgende twee hoofddoelen: (1) ons begrip van fenomenen in het wiskundeonderwijs verdiepen, en (2) het versterken van wetenschappelijke verbindingen binnen de Nederlandse gemeenschap van wiskundeonderwijsonderzoekers.  

Datum en tijd: maandelijks, op een donderdag, 15:30-17:00

Schema

11 februari 2021, Peter Boon (UU) - A new formative assessment approach with digital tools. Locatie: Online in Microsoft Teams

14 januari 2021, Martin Goedhart, Sofie Van den Eynde (University of Groningen) - The conceptual blending framework as a way to investigate the integration of mathematics and physics in student reasoning. Locatie: Online in Microsoft Teams

Video en materialen van vorige seminars:

14 januari 2021, Martin Goedhart, Sofie Van den Eynde (University of Groningen) - The conceptual blending framework as a way to investigate the integration of mathematics and physics in student reasoning. Locatie: Online in Microsoft Teams

10 december 2020, Arthur Bakker (UU), Jinfa Cai (Delaware, USA), Linda Zenger (UU) - The themes of future mathematics education research: Results from an international survey. Locatie: Online in Microsoft Teams

12 november 2020, Carolien Duijzer, Universiteit Utrecht, Marnix Academie - Moving towards understanding: reasoning about graphs in primary mathematics education. Locatie: Online in Microsoft Teams

8 oktober 2020, Peter Kop, Universiteit Leiden - Teaching graphing formulas by hand to promote students' symbol sense. Locatie: Online in Microsoft Teams

18 juni 2020, Wim Van Dooren, KU Leuven - Mathematical reasoning and its various obstacles - the case of over-using proportional methods. Locatie: Online in Microsoft Teams

12 maart, 2020, Sietske Tacoma - Computers as teaching assistants: automated intelligent feedback in university statistics education. Locatie: Buys Ballotgebouw 020

23 januari, 2020, Michiel Doorman - Why Promoting Inquiry-Based Mathematics Teaching Did Not Work. Locatie: Buys Ballotgebouw 109

21 november, 2019, Arjen de Vetten - Teaching inferential statistics. A learning trajectory for primary, secondary and tertiary education. Locatie: Minnaert 2-07

17 oktober, 2019, Alexander Schüler-Meyer - How students benefit from the activation of their home language in mathematics. Locatie: Ruppert-B

19 september, 2019, Lonneke Boels - Designing embodied tasks in statistics education, materialen.

 

Wilt u op de hoogte blijven, klik dan hier om u voor onze maillijst aan te melden


Doelgroep

We willen een groeiende gemeenschap ontmoeten van mensen die geïnteresseerd zijn in onderzoek naar wiskundeonderwijs. We verwelkomen onderzoekers en studenten uit het vakgebied wiskundeonderwijs, maar ook uit wiskunde, psychologie van wiskundige cognitie, filosofie van wiskunde, en onderzoekers op elk ander gebied met interesse in het kruispunt van onderwijs en wiskunde.

Presentaties

Elke onderzoeker op het gebied van wiskundeonderwijs of in de buurtdomeinen is welkom om haar of zijn werk te presenteren op het seminar. Presentaties zijn bedoeld om toegankelijk te zijn voor een breed publiek, maar ze moeten in een theoretische context worden geplaatst om diepgaande discussies uit te lokken. Zowel voltooid werk als werk in uitvoering kunnen worden gepresenteerd. Sprekers worden uitgenodigd om hun expertise te delen, maar een andere optie is voor sprekers om een ​​lezing specifiek voor het seminar voor te bereiden.

Discussie en vragen zijn een belangrijk onderdeel van het seminar.

Contact: Rogier Bos en/of Anna Shvarts. Neem gerust contact met ons op als u een seminar wilt presenteren!