Docentprijzen

UU Docent(talent) van het Jaar

De Universiteit Utrecht heeft onderwijs hoog in haar vaandel staan. Om docenten te stimuleren hun onderwijs continue te verbeteren en ze vervolgens ook daarvoor te waarderen, reikt de universiteit docentenprijzen uit. Ieder jaar looft het college van bestuur twee docentenprijzen uit: de Docentenprijs en de Prijs voor Docenttalent. Studieverenigingen dragen de kandidaten voor. Vervolgens selecteert een jury bestaande uit docenten en studenten, de winnaars. Zie hier voor meer informatie over de UU Docent(talent) van het Jaar prijs.

Bekijk hieronder de genomineerden voor 2024:

Genomineerden Docent van het Jaar 2024

Genomineerden Docenttalent van het Jaar 2024

In 2024 won Gerard van der Ree de Docent van het Jaar prijs en ging Gerrit Verweij naar huis met de Docenttalent van het Jaar prijs.

ISO Docent van het Jaar

Docenten spelen een grote rol in het onderwijs. De werkomgeving is aan veranderingen onderhevig en op het gebied van flexibilisering en digitalisering van het Hoger Onderwijs is de rol van de docent van groot belang. Een docent die hier op inspirerende wijze mee omgaat is een voorbeeld voor andere docenten in het Hoger Onderwijs. Het Interstedelijk Stuenten Overleg (ISO) wil met de Docent van het Jaar verkiezing inspirerende docenten en het docentschap in een positief daglicht zetten. De bekendmaking van de winnaars vindt altijd in het voorjaar plaaats. Meer informatie over kandidaten en winnaars staat in nieuws op de website van het ISO.