Vraag vóór maandag 11 maart een Future Learning Space aan voor semester 1 (2024-2025)!

Wil je in semester 1 (2024-2025) gebruik maken van een Future Learning Space in je reguliere onderwijs of ben je op zoek naar een bijzondere locatie voor leeractiviteiten in je les? Neem dan contact op via fls@uu.nl óf geef door aan je facultaire roosterbureau welke FLS je zou willen gebruiken. Vanwege de planning van de UU-brede onderwijsroostering is het belangrijk om de aanvraag voor semester 1 (2024-2025) uiterlijk 11 maart door te geven!

Wat is een Future Learning Space?

De standaard werkgroepruimtes worden steeds flexibeler maar soms passen je ideeën voor werkvormen tijdens je onderwijs niet in de beschikbare ruimtes. De lay-out van het lokaal is niet geschikt voor groepswerk of tijdens de activerende werkvorm die je had bedacht loop je toch tegen beperkingen aan. Herken je dit? Misschien is een Future Learning Space dan iets voor jou!

Future Learning Spaces zijn beschikbaar voor de hele universiteit en ontwikkeld om docenten en studenten de mogelijkheid te bieden te experimenteren met de lay-out van het lokaal.
In nauwe samenwerking met docenten en studenten zijn er diverse experimentele ruimtes gerealiseerd en nieuwe innovatieve ruimtes staan op stapel!

Zo wordt er hard gewerkt aan een Outdoor Learning Space in de Botanische Tuinen en aan een Collaboratieve collegezaal in de binnenstad.

Welke Future Learning Space kan ik boeken?

Klik op de linkjes van reeds ontwikkelde ruimtes hieronder voor meer uitgebreide informatie of ga naar de website van Future Learning Spaces.

1. Learning Plaza: Minnaertgebouw, ruimte 1.25 (capaciteit: 150 personen): Door de grootte (150p) biedt de LP de mogelijkheid verschillende leeractiviteiten gelijktijdig plaats te laten vinden.
  2. Van Lier & Eggink: Bestuursgebouw, Heidelberglaan 8 (capaciteit met tafels en stoelen 60p /met alleen stoelen 100p): Veelzijdige (werkgroep)ruimte die veel verschillende vormen van onderwijs ondersteunt. De focus van de ruimte ligt op groepswerk en "student-centered" vormen van onderwijs.
  3. Virtual Classroom: Ruppertgebouw, ruimte 1.39 (capaciteit: 48 personen online): Ruimte voor onderwijs op afstand met een natuurlijke onderwijservaring vergelijkbaar met onderwijs in een fysieke leeromgeving.
  4. Mobiele hybride set: Faciliteit: De mobiele hybride set is geen onderwijsruimte maar een ‘Telebuddy’, ontwikkeld om op (externe) locaties of in het veld in te zetten voor hybride onderwijs

Let op: De (Hybrid) Active Learning Classroom aan de Bolognalaan 100, ruimte 2.049 (capaciteit 48 personen) wordt per september 2024 teruggegeven aan het contingent BGS. Het boeken van deze ruimte verloopt dan niet meer via FLS maar weer via het facultaire roosterbureau.

Reserveren in blok 3 en 4 (2024)

Ook als je komende blokken nog onderwijsmomenten hebt waarvoor je een FLS zou willen inzetten kun je via TimeEdit reserve kijken of een ruimte nog vrij is en een reservering maken. Als je een ruimte voor de eerste keer gebruikt nemen we contact met je op om mee te denken of ondersteuning te bieden in het gebruik.

Vragen?

Heb je nog vragen, wil je ruimtes een keer bekijken of de mobiele hybride set uitproberen? Neem dan contact op met: FLS@uu.nl