Paul Adriaanse aan de slag als directeur Onderwijs voor Professionals Binnenstad

Met ingang van 1 september 2020 is Paul Adriaanse benoemd in de nieuwe rol van directeur Onderwijs voor Professionals (OvP) Binnenstad. Als ‘binnenstadsregisseur’ gaat Adriaanse over de grenzen van faculteiten, strategische thema’s en hubs heen aan de slag om het aanbod voor professionals te vergroten. Dat doet hij door mensen van binnen en buiten de Universiteit Utrecht bij elkaar te brengen, discussies te stimuleren en zelf te praten met de professionals in het werkveld.

Het is tegenwoordig niet meer genoeg om één papiertje op zak te hebben. Je moet jezelf continu ontwikkelen om relevant te blijven in je vakgebied. Universiteiten hebben de belangrijke taak om deze ontwikkeling te faciliteren. Hierdoor blijven niet alleen professionals, waaronder onze alumni, bij de tijd; ook wij als universiteit.

Adriaanse gaat aan het werk in opdracht van de faculteiten Recht, Economie, Bestuur en Organisatie & Geesteswetenschappen, het strategisch thema Institutions for Open Societies en in samenspraak met het Universiteit Utrecht-programma Onderwijs voor Professionals.

Paul Adriaanse is verbonden aan het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO). Tot 1 januari is hij daar als één van de bestuurders verantwoordelijk voor het executive onderwijs en USBO Advies, de consultancy afdeling. Vanaf 2010 was Adriaanse bij USBO manager van het executive onderwijs. Samen met collega’s werkte hij aan een specifieke kijk op hoe professionals leren. Binnen de Universiteit Utrecht is Adriaanse een veelgevraagde adviseur bij organisatie-verandertrajecten. Hij begeleidt bestuurders en managers bij organisatievraagstukken en is regelmatig gespreksleider rond strategische vragen. Buiten de universiteit is hij met name actief in de kunst- en cultuursector. Ook is Adriaanse programmadirecteur van het UU-programma LinC (Leiderschap in Cultuur) en adviseert veel organisaties in het culturele veld. Naast zijn baan bij de universiteit is Adriaanse actief als bestuurder bij culturele instellingen.

Over Onderwijs voor Professionals

Onderwijs voor Professionals richt zich op werkenden met academische opleidingsvragen en staat direct in verbinding met ons onderzoek en onderwijs. Door samen met het werkveld onderwijsaanbod te ontwikkelen, helpen we professionals actuele en relevante problemen te identificeren en te leren werken aan oplossingen met de kennis van nu. Universiteit Utrecht streeft naar een consistent onderwijsaanbod voor professionals vanuit alle faculteiten en hubs vóór 2023.