De Week van de Game: beleef game-onderzoek en -onderwijs aan de Universiteit Utrecht

Van tot
Afbeelding Week of the Game/omslag boek Ecogames

In de week van 15-19 april vindt de jaarlijkse Week van de Game plaats. De week, georganiseerd door het Center for Game Research, heeft een divers programma, met onder andere workshops, seminars en boeklanceringen.

Onderzoek en onderwijs

De Week van de Game is een jaarlijks evenement georganiseerd door het Center for Game Research. De week staat in het teken van de activiteiten die op de Universiteit Utrecht plaatsvinden gerelateerd aan onderzoek en onderwijs op het gebied van games. Het programma is gevuld met een breed scala aan activiteiten over onderwerpen als games en duurzaamheid, gamemuziek, games en onderwijs, en extended realities (VR) ‘for good’.

Hieronder vind je een kort overzicht van het programma. Kijk voor het volledige programma, inclusief alle activiteiten, tijden, locaties, sprekers en registratielinks op de Game Research-website.

Over het Center for Game Research

Het Center for Game Research is opgericht door de onderwijs- en onderzoeksgroepen van de Universiteit Utrecht die zich bezighouden met games. Haar doel is om bij te dragen aan de mondiale ontwikkelingen met betrekking tot serious games en toegepaste games, games die ontwikkeld zijn met een doel anders dan entertainment. We investeren niet alleen in onderzoek, maar ook in een breed terrein van gamegerelateerd onderwijs en werken samen met het bedrijfsleven en de academische wereld.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Lees meer over de sprekers en het programma