De huiskamer in het Academiegebouw

De Faculty Club heeft een sociëteit in het ceremoniële hart van de Universiteit Utrecht: het Academiegebouw. Hier studeren studenten af, vinden promoties en oraties plaats. Het is een huis voor debat, lezing en conferentie. De Aula is het oudste deel van het pand en dateert uit 1462. In 1579 werd hier de Unie van Utrecht ondertekend, die beschouwd wordt als het begin van de Nederlandse staat. Jaarlijks trekt het Academiegebouw tussen de honderd- en tweehonderdduizend bezoekers.

Vanwege deze inspirerende academische omgeving met haar lange tradities is er geen betere locatie om onze sociëteit te vestigen. De Faculty Club heeft een eigen ingang aan de achterzijde van het Academiegebouw, Achter de Dom 7, maar is nauw verbonden met de overige ruimtes in het Academiegebouw.

Bekijk de virtuele tour van het Academiegebouw: