De Faculty Club van ... Toos Bik

In deze rubriek vertellen onze leden iets over zichzelf en waarom zij lid zijn van de Faculty Club. Toos Bik is alumna Rechtsgeleerdheid.

De Faculty Club van Toos Bik

Waarom ik lid ben? Het is een fijne plek voor besprekingen en ontmoetingen en ook vanwege de band met de Alma Mater. En waar in de drukke, maar gezellige binnenstad van Utrecht kun je zo heerlijk tot rust komen? Ook word ik enthousiast van alle activiteiten die er georganiseerd worden, alleen denk ik daarbij vaak wel: later ga ik daaraan meedoen. Benieuwd wanneer het later is?

Het is een fijne plek voor besprekingen en ontmoetingen en er is toch ook die band met de Alma Mater. Het boek was vast niet zo goed geworden zonder onze Faculty Club-meetings.

Hoe lang ben je al lid van de Faculty Club?

Zelf ben ik in 2015 lid geworden, maar ik kom er al langer. Ik heb samen met collega-mediator Karin Lest een boek geschreven over klachten die over mediators waren gerezen en we hielden al onze besprekingen bij de Faculty Club. En vooral wanneer het mooi weer was en we in de tuin konden zitten - onder het gebeier van de Domtorenklokken - kregen we veel inspiratie. Het boek was vast niet zo goed geworden zonder onze Faculty Club-meetings.

In 2018 ging ik op Japanse les en was ik wekelijks in de Huiskamer om huiswerk te maken en me voor te bereiden. Ik heb daar telkens heerlijk gegeten, totdat de lessen ivm Corona online werden gegeven. Nu kom ik er helaas veel minder ...

Wat doe je in het dagelijkse leven?

Ik ben in 1995 mediator geworden en krijg nog steeds veel energie wanneer mensen, die vastgelopen zijn in een conflictsituatie, na enkele gesprekken weer verder kunnen. Daarnaast leid ik als partner van het Mediation Trainingsinstituut MTi met veel plezier cursisten op tot mediator.

Leukste herinnering aan de Faculty Club?

Ik heb hele goeie herinneringen aan onze boekbesprekingen.

Waar kijk je het meeste naar uit?

Op 8 april gaan we in de Faculty Club dineren met acht oud-huisgenoten, allen 70+, uit de studietijd. Wij behoorden 50 jaar geleden tot de allereerste bewoners aan de Lieflandlaan. We hebben elkaar ruim 45 jaar niet meer gezien; in de appgroep die we nu hebben worden foto’s uitgewisseld en komen de herinneringen los. We hebben er allemaal veel zin in. Wat onze bijeenkomst nog extra leuk maakt, is dat we ’s middags zijn uitgenodigd in ons oude huis!

Het studentenhuis van Toos Bik