De Faculty Club van... Karin van den Boogaert

In deze rubriek vertellen onze leden iets over zichzelf en waarom zij lid zijn van de Faculty Club. Karin van den Boogaert is alumnus bij Faculteit Recht, Economie, Bestuur & Organisatie.

Waarom ik lid geworden ben? Omdat ik heel erg geloof in face-to-face contact: dat zie je nu zeker in coronatijd. Het is heel belangrijk dat er een ontmoetingsplek is (en dan ook nog zo'n mooie plek!) waar we elkaar in een informele sfeer kunnen ontmoeten, daar ontstaan de beste ideeën.

Wat doe je in het dagelijkse leven?

Ik heb journalistiek en rechten gestudeerd en heb veel radio- en TV-programma's gepresenteerd (bij de Wereldomroep, maar ook Vroege Vogels en het Radio1 Journaal), met als laatste een wetenschapsprogramma. Dat zet ik nu voort bij mijn eigen bedrijf Science ON AIR, waarmee ik wetenschappers help in de media te komen. En ze kunnen zélf bloggen op mijn website wetenschap.nu.

Heel belangrijk dat er een ontmoetingsplek is (en dan ook nog zo'n mooie plek!) waar we elkaar in een informele sfeer kunnen ontmoeten, daar ontstaan de beste ideeën.

Hoe lang ben je al lid?

Ik ben nu twee jaar lid.

Leukste herinnering aan de Faculty Club?

De leukste herinnering was ook meteen de meest recente: Smartlappenavond! We gingen in polonaise door de Club, niet wetende dat het heel kort daarna uit zou zijn met de pret: corona!

Waar kijk je het meeste naar uit?

Ik kijk het meest uit naar weer spontaan dingen kunnen doen, dus ook spontaan naar de Club te kunnen gaan om even een biertje te drinken en bij te praten, of een interessant programma bij te wonen. Het is maar saai, zo zonder live contact.

Eventuele suggesties voor activiteiten voor de Faculty Club?

Ik bekijk de activiteiten mede door de bril van mijn bedrijf; als het gaat om outreach, valorisatie, denk ik dat veel leden en dus ook de Faculty Club een slag kunnen maken in het uitdragen van wat er op de universiteit gebeurt en waarom dat belangrijk, nuttig én leuk is. En dan met name naar de buitenwereld die vaak geen idee heeft. Moderne middelen als bloggen, vloggen en podcast zijn denkbaar. Daar zou ik trouwens best over mee willen denken!