N.W. Posthumus Instituut verhuist naar Utrecht

De Drift in Utrecht met op de achtergrond de Dom. Foto: Michael Kooren
De Drift - De thuisbasis van Onderzoeksgroep Economische Geschiedenis, Departement Geschiedenis & Kunstgeschiedenis van de Universiteit Utrecht. Foto: Michael Kooren

Vanaf 1 juli 2021 is het N.W. Posthumus Instituut gehuisvest binnen de onderzoeksgroep Economische en Sociale Geschiedenis van het departement Geschiedenis & Kunstgeschiedenis van de Universiteit Utrecht.

Nieuwe stafleden

Deze vijfjaarlijkse wijziging van de zetel van het N.W. Posthumus Instituut brengt ook een wijziging van de staf met zich mee: Jessica Dijkman als nieuwe Scientific Director, Rogier van Kooten als nieuwe Educational Director (per 1 september), en René van Weeren als de nieuwe Office Manager van het N.W. Posthumus Instituut. De nieuwe stafleden zijn gevestigd binnen de onderzoeksgroep Economische en Sociale Geschiedenis, departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis. Zij zijn bereikbaar via posthumus@uu.nl.

Het logo van N.W. Posthumus Institute

N.W. Posthumus Instituut

Het N.W. Posthumus Instituut is een onderzoeksschool binnen Nederland en Vlaanderen voor Economische en Sociale Geschiedenis, en is een samenwerkingsverband van vijftien universiteiten en onderzoeksinstituten. Het N.W. Posthumus Instituut stimuleert sinds 1988 innovatief en vooruitstrevend interdisciplinair onderzoek op het gebied van economische en sociale geschiedenis door het stimuleren en ondersteunen van gezamenlijke onderzoeksprogramma’s tussen de deelnemende instellingen. Naast een PhD training in Economische en Sociale Geschiedenis verzorgt het N.W. Posthumus Instituut ook cursussen binnen een Research Master-programma.