Future of Work Seminar Series: migranten

Net als veel andere Europese landen heeft Nederland in veel sectoren een personeelstekort. Hoe trek je mensen aan die hier willen werken? Hoe zorg je ervoor dat ze hun volledige kennis en potentieel benutten? Met de oorlog in Oekraïne is dit een nog dringender vraagstuk geworden. Nieuwe migranten kunnen de arbeidsmarkt betreden. Marcel Lubbers en Verena Seibel delen bevindingen uit wetenschappelijk onderzoek en geven praktische tips voor HR-professionals en beleidsmakers in deze video van de Future of Work hub.

Marcel Lubbers is hoogleraar Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht en leidt het European Research Centre on Migration and Ethnic Relations (ECOMER). Dr. Verena Seibel is universitair docent en onderzoeker aan de Universiteit Utrecht, haar onderzoek richt zich op de processen van de aanpassing van migranten aan hun nieuwe woonland.

In de Future of Work hub Seminar Series geven onderzoekers van de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht hun visie op een actueel thema op basis van wetenschappelijk onderzoek. De Future of Work Hub is een platform waar Utrechtse wetenschappers uit verschillende disciplines, samen met organisaties en beleidsmakers samenwerken aan het beantwoorden van vragen over de veranderende aard van werk.