De Faculty Club van ... Jojo Telussa

In deze rubriek vertellen onze leden iets over zichzelf en waarom zij lid zijn van de Faculty Club. Jojo Telussa is projectondersteuner bij de faculteit Geowetenschappen. De projecten zijn geïnitieerd door het Utrecht Sustainability Institute en hebben betrekking op duurzaamheidsinitiatieven in de stad en in de regio Utrecht.

De maandelijkse sessie Live Jazz at the Faculty Club op donderdagmiddag was voor mij aanleiding om lid te worden van de Faculty Club. Gaandeweg merkte ik dat er meer leuke activiteiten worden georganiseerd zoals rondleidingen, wandelingen, pubquiz. Allemaal evenementen die mensen bij elkaar brengen en met elkaar verbinden: daar wil ik graag bijhoren.

Hoe lang ben je al lid van de Faculty Club?

Ik wist zelf niet eens meer wanneer ik lid ben geworden, gelukkig kon clubmanager Sandy mij vertellen dat ik sinds maart 2015 lid ben, bijna twee jaar nadat ik bij de universiteit kwam werken bij het Utrecht Sustainability Institute (USI).

De Faculty Club organiseert allemaal evenementen die mensen bij elkaar brengen en met elkaar verbinden: daar wil ik graag bijhoren.

Wat doe je in het dagelijkse leven?

Ik werk als projectondersteuner bij de faculteit Geowetenschappen; de projecten zijn geïnitieerd door het USI en hebben betrekking op duurzaamheidsinitiatieven in de stad en in de regio Utrecht. Voorbeelden: project ‘Smart Solar Charging’ waar lokaal opgewekte zonne-energie wordt opgeslagen in (deel)auto’s via een slim en dynamisch snellaad- en opslagsysteem; project ‘Werkspoorkwartier: Creatief Circulair Maakgebied’ - dé circulaire broedplaats van Utrecht en een nationaal icoon voor circulaire gebiedstransformatie.

Leukste herinnering aan de Faculty Club?

De rondleiding in de voormalige gevangenis aan het Wolvenplein heeft veel indruk op mij gemaakt. Gesitueerd in een van de beroemde militaire bolwerken van de stad Utrecht, heeft het mijn historisch besef doen toenemen. Hoewel niet zo oud als de universiteit (1636) is het ook een oudje (1856) waar menig bekende Nederlander (Herman Brood, Simon Vinkenoog) een deeltje van hun leven hebben doorgebracht; en nu anno 2021 is het als ‘De Vrije Wolf’ een veelzijdig verzamelgebouw voor alle Utrechters.

Waar kijk je het meeste naar uit?

De maandelijkse muziekmiddag, vooral als het in de tuin wordt gehouden bij mooi weer.

Eventuele suggesties voor activiteiten voor de Faculty Club?

In het kader van bevorderen van diversiteit en onder het motto ‘eten verbindt’: dineravonden met een diversiteitsthema. Daarnaast mogen tijdens de maandelijkse muziekmiddag ook andere muziekgenres ten gehore worden gebracht: klassieke muziek, wereldmuziek, crossovers.