Utrechts studententeam blinkt uit op internationale wiskundecompetitie

Enige Nederlandse gemengde team eindigt het hoogste

Vijf van de zes studenten van het succesvolle Utrechtse wiskundeteam
Achter: Eva van Ammers en Jeroen Huijben; voor vlnr: Djurre Tijsma, Bas Verseveldt en Jorke de Vlas

Bij de International Mathematics Competition for University students heeft het deelnemende team van de Universiteit Utrecht de 11e plaats behaald. Hiermee leverde Utrecht wederom het best scorende Nederlandse team. Deze 24e editie van de International Mathematics Competition werd georganiseerd door het University College London aan de American University in Bulgarije.

De Utrechtse studenten kwamen naar huis met twee gouden, twee zilveren en een bronzen medaille en een eervolle vermelding. Het team - de enige Nederlandse line-up met vrouwelijke deelnemers - bestond uit Jeroen Huijben, Djurre Tijsma (allebei in het Utrecht Geometry Centre honours programma van de onderzoeksmasters Mathematical Sciences), Eva van Ammers, Bas Verseveldt, Jorke de Vlas en Mieke Wessel (allen bachelorstudenten wiskunde). Eva van Ammers is dit jaar ook vice-voorzitter van de Faculteitsraad.

De deelname van de studenten werd mogelijk gemaakt door het A.F. Monna-Fonds.

Meer informatie over de competitie: http://www.imc-math.org.uk