Nieuwe prijs ingesteld voor mid-career onderzoekers

De Stichting Dr. Hendrik Muller's Vaderlandsch Fonds in Den Haag heeft vanaf 2019 een nieuwe prijs ingesteld: de Dr. Hendrik Muller Prijs. De prijs zal worden toegekend aan een in Nederland werkzame mid-career onderzoeker op het gebied van de geesteswetenschappen of sociale wetenschappen.

De onderzoekers die in aanmerking komen voor de prijs zijn in het jaar van nominatie niet langer dan 15 jaar geleden gepromoveerd en hebben een duurzame band met Nederland. De prijs bestaat uit een bedrag van 25.000 euro en een oorkonde. De winnaar kan dit bedrag gebruiken voor het (mede)financieren van een onderzoeksproject naar keuze.

Nomineren van een kandidaat voor de Dr. Hendrik Muller Prijs 2019 is mogelijk tot en met 15 juni 2019. Nominaties kunnen worden ingediend door:

• Colleges van bestuur van Nederlandse universiteiten
  • Faculteitsdecanen van Nederlandse universiteiten
  • Directeuren van Nederlandse onderzoeksinstituten op het gebied van de geesteswetenschappen en de sociale wetenschappen
  • Leden van de KNAW, leden van de Raad voor Geesteswetenschappen en leden van de Sociaal-Wetenschappelijke Raad van de KNAW

Meer weten? Lees hier verder!