Leergang Honours Teaching succesvol afgerond

Deelnemers Leergang Honours Teaching met certificaat

Op maandag 20 januari ontvingen elf trotse docenten hun certificaat voor de succesvolle afronding van de Leergang Honours Teaching. De leergang richt zich op de verdere professionalisering van docenten in honours didactiek.

Programma's voor honoursstudenten vragen om een andere manier van begeleiden en lesgeven: de studenten gaan aan de slag met hun eigen ideeën en plannen en willen graag uitgedaagd en betrokken worden. Het is belangrijk dat een docent hen vertrouwen en vrijheid geeft. Investeren in talentvolle studenten betekent daarom ook investeren in de docenten. Deelnemers aan de leergang kunnen met en van elkaar leren door zich gezamenlijk te verdiepen in honours teaching en zich daarmee te ontwikkelen tot een netwerk van docent-experts met een visie op honoursprogramma’s binnen de Universiteit Utrecht.

Deelnemen?
Heb je belangstelling om aan deze leergang deel te nemen? Lees hier meer over dit programma. Een nieuwe leergang Honours Teaching 2020 is in de planning, de aanmelding wordt komend voorjaar opengesteld. De leergang valt onder de verantwoordelijkheid van het Centre for Academic Teaching die deze verzorgt in partnerschap met het UU Honours College (Honours Dean Michael Burke) en Onderwijsadvies & Training (Hanne ten Berge).

Special Interest Group Honours Teaching
Voor honoursdocenten is er ook de mogelijkheid deel te nemen aan de SIG (Special Interest Group) Honours Onderwijs. Het doel van de SIG is om uitmuntende onderwijsideeën uit te wisselen, te bediscussiëren wat honoursonderwijs inhoudt en universiteitsbreed een honoursgemeenschap op te bouwen. De honourscommunity (docenten en studenten) van de Universiteit Utrecht is ook te volgen op Facebook.

Op de foto, van boven naar beneden (gekeken naar de hoogte van de hoofden): Alice Sijts (diergeneeskunde), Heidi Lesscher (diergeneeskunde), Maarten Löffler (bètawetenschappen), Erik Hendriksen (bètawetenschappen), Gerda van Rossum (UCU), Inge Loes ten Kate (geowetenschappen), Inge The (bètawetenschappen), Lieke Stelling (geesteswetenschappen), Peter Pelzer (geowetenschappen), Geertje Creijghton-Sluyk (rebo) en Joep Lindeman (rebo).
Niet op de foto staat Corey Wright. Hij is in het buitenland maar heeft de leergang succesvol afgerond.

Foto: Hanne ten Berge