KI-Colloquium: Shamsi Iqbal (Microsoft Research)

tot
© iStockphoto.com/metamorworks

Het KI-Colloquium van de Universiteit Utrecht wordt dit jaar georganiseerd door het focusgebied Human-centered Artificial Intelligence. Voor dit KI-Colloquium heeft SIG-coördinator Chris Janssen Shamsi Iqbal, hoofdonderzoeker in de groep Informatie en Datawetenschap van Microsoft Research AI in Redmond, uitgenodigd.

Over Shamsi Iqbal

Shamsi Iqbal is een hoofdonderzoeker in de groep Productiviteit and Intelligentie bij Microsoft Research in Redmond. Haar primaire onderzoeksexpertise ligt op het gebied van Aandachtsmanagement voor Multitaskdomeinen. Haar werk wordt gemotiveerd door de visie om het veld van productiviteitsonderzoek te transformeren in reactie op het veranderende technologielandschap, met het oog op het gelukkig en tevreden maken van mensen met het proces en de uitkomst. Momenteel richt ze zich op de manier waarop productiviteit wordt gedefinieerd in dit nieuwe tijdperk van multitasking en afleiding, waarbij ze nieuwe manieren introduceert om productief te zijn en metrieken voor de evaluatie van productiviteit bepaalt. Meer specifiek ontwikkelt ze ervaringen en technologie die mensen helpen hun focus te behouden wanneer dat nodig is, maar tegelijkertijd nieuwe concepten introduceren om dingen gedaan te krijgen in een beperkte focusomgeving.

Human-centered Artificial Intelligence

Het KI-Colloquium wordt georganiseerd binnen het focusgebied Human-centered Artificial Intelligence (HAI) van de Universiteit Utrecht. HAI bundelt de verschillende KI-activiteiten van de Universiteit Utrecht. KI in Utrecht heeft een uniek interdisciplinair profiel dat doordringt tot verschillende afdelingen, waaronder informatica, filosofie, linguïstiek en psychologie.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Online in het Human-centered Artificial Intelligence Team
Aanmelden

Alle geïnteresseerden zijn welkom, registratie is niet nodig. Het colloquium vindt plaats in het Human-centered Artificial Intelligence Team in MS Teams. Als u problemen heeft om het team te vinden of te bereiken, neem dan contact op via hai@uu.nl om aan het team te worden toegevoegd.