Zes Community Engaged Learning onderwijsprojecten gehonoreerd met subsidie

Community Engaged Learning

Het doorbreken van het sociaal isolement van Italiaanse migranten in Utrecht, het vergroten van bewustzijn over de gevolgen van lichtvervuiling en van oorlogsvoering op afstand en het ontwikkelen van kennis over pijn en pijnverlichting: aan deze en meer maatschappelijke vraagstukken werken studenten samen met externe partners in zes te ontwikkelen Community Engaged Learning cursussen die deze winter gehonoreerd zijn met subsidie.

De subsidie is toegekend door het programma Community Engaged Learning dat als doel heeft om ervaringsgericht onderwijs te stimuleren waarin studenten, docenten en externe partners samenwerken aan maatschappelijke vraagstukken. Het programma stelt subsidiegeld beschikbaar voor de (door)ontwikkeling van nieuwe Community Engaged Learning cursussen aan de universiteit.

Community Engaged Learning integreert maatschappelijke betrokkenheid met academische studie en reflectie om de leerervaring te verrijken en te verbeteren en bij te dragen aan gemeenschapsbehoeften.

Lees verder over de gehonoreerde projecten:

Meer weten?

Breng een bezoek aan de website, bekijk de inspiratiefolder of breng een bezoek aan de Onderwijsparade op donderdag 4 maart. Het thema van dit jaar is Connecting Communities. Tijdens verschillende programmaonderdelen kan kennisgemaakt worden met Community Engaged Learning onderwijs aan de Universiteit Utrecht.

Heb je vragen over Community Engaged Learning, neem dan contact op met Kim Zunderdorp, programmamanager Community Engaged Learning.