Wiljan van den Akker wordt nieuwe directeur Centre for the Humanities

Prof. dr. Wiljan van den Akker - Foto: Vincent Mentzel

Het Centre for the Humanities (CfH) krijgt per 1 september 2016 een nieuwe directeur. Prof. dr. Wiljan van den Akker volgt op die datum prof. dr. Rosi Braidotti op. Zij is acht jaar lang directeur geweest, sinds zij het Centre for the Humanities in 2008 oprichtte.

Wiljan van den Akker is faculteitshoogleraar Modern Poetry, vice-rector voor onderzoek aan de Universiteit Utrecht en voormalig decaan van de faculteit Geesteswetenschappen. Hij speelde en speelt een prominente rol in nationale en internationale discussies over de impact van de geesteswetenschappen.

Rosi Braidotti is universiteitshoogleraar aan de Universiteit Utrecht. Haar werk op het gebied van filosofie en genderstudies is wereldwijd invloedrijk. Haar recentste boek Conflicting Humanities (samen met Paul Gilroy) gaat over de vraag hoe we de geesteswetenschappen opnieuw kunnen uitvinden.

Het Centre for the Humanities van de Universiteit Utrecht is een platform waar met name de bredere sociale en politieke relevantie van de geesteswetenschappen centraal staat.