Wijzigingen scriptiearchief

Per 1 september gaat de Universiteit Utrecht over naar OSIRIS als uploadsysteem voor scripties. Hiermee verandert ook de manier waarop scripties gepubliceerd worden en scripties zullen vindbaar zijn in wetenschappelijke zoeksystemen (als daar toestemming voor gegeven is).

Uploaden scripties in OSIRIS

Voorheen konden studenten hun scriptie uploaden op Scripties Online. De Universiteitsbibliotheek Utrecht beheerde het bijbehorende scriptiearchief. Met ingang van september 2021 gebeurt het uploaden van scripties in OSIRIS.

De universiteit streeft brede en open kennisdeling na, daarom kunnen studenten bij het uploaden in OSIRIS aangeven of ze akkoord gaan met het openbaar maken van hun scriptie. Kiest een student voor openbare publicatie dan zorgt de universiteitsbibliotheek daarvoor en wordt de scriptie uiteindelijk vindbaar in zoeksystemen zoals Google (Scholar) en WorldCat.

Meer informatie over het uploaden van scripties in Osiris

Zoeken naar scripties

Het scriptiearchief Scripties Online houdt op te bestaan. Scripties geschreven door studenten van de Universiteit Utrecht worden, als daar toestemming voor gegeven is, op termijn vindbaar in algemene wetenschappelijke zoeksystemen zoals Google (Scholar) en WorldCat.

Heeft u vragen over het publiceren of het vinden van scripties? Neem dan contact op met de bibliotheek, we helpen u graag.

Openbaar maken scripties