Utrechtse onderzoekers werken mee aan 'The Cauca Local Economic Development Project' in Colombia

Colombia. Bron: Unsplash/Flavia Carpio

Vanaf januari 2019 zijn dr. Ralph Sprenkels (Geschiedenis van de Internationale Betrekkingen) en dr. Chris van der Borgh (Internationale en Politieke Geschiedenis) betrokken bij het capaciteitsopbouwproject Cauca Local Economic Development Project (CLED) in Colombia.

Het Cauca Local Economic Development Project is gericht op inclusieve en conflictgevoelige ontwikkeling in Cauca door overheidsinstellingen, ondernemers en lokale kennisecosystemen met elkaar te verbinden. Maastricht School of Management (MSM) loopt voorop en de onderzoekers van de Universiteit Utrecht zullen zich richten op conflictmapping en 'peace-labs'.

Meer informatie is beschikbaar in het Engels

institutions for open societies

Dr. Ralph Sprenkels is historicus en tevens verbonden aan Institutions for Open Societies, een interdisciplinair onderzoeksgebied van de Universiteit Utrecht gericht op de ontwikkeling en uitbouw van gezonde open samenlevingen, waar dan ook ter wereld.