Universiteit Utrecht 16 onderwijskundig leiders rijker

Deelnemers Leergang Onderwijskundig Leiderschap

Afgelopen maandag 17 september ontvingen de deelnemers van de Leergang Onderwijskundig Leiderschap hun welverdiende certificaat van rector Henk Kummeling. Vanaf heden kunnen zij zich scharen onder de inmiddels ruim 200 alumni die de leergang sinds de start in het jaar 2000 succesvol doorliepen. De universiteit kent daarmee een enorme groep docenten en opleidingsdirecteuren die onderwijs kunnen ontwerpen en implementeren, complexe onderwijskundige problemen kunnen analyseren en oplossen en de ontwikkeling van onderwijs en docentschap kunnen bevorderen.

De intensieve leergang vindt plaats in een periode van 14 maanden waarin de deelnemers gedurende acht 24-uursbijeenkomsten aan de slag gaan met onderwijskundige thema’s gericht op leiderschap en veranderstrategieën, die zij kunnen toepassen in een individueel project binnen hun opleiding en gezamenlijk een buitenlandse studiereis ondernemen. De leergang wordt door het CAT gecoördineerd en wordt uitgevoerd onder supervisie van Onderwijsadvies & Training.

Foto v.l.n.r.

Theo Wubbels (Programmabegeleider), Nicole Mastenbroek (Diergeneeskunde), Bouke van Gorp (Sociale Geografie en Planologie), Willemijn Ruberg (Geschiedenis), Frans Wiering (Information and Computing Sciences), Brianne McGonigle (Rechtsgeleerdheid), Jorg Huijding (Pedagogische Wetenschappen), Karin Rebel (Environmental Sciences), Sebastiaan Steenman (Bestuurs- en organisatiewetenschap), Yolanda van Beek (Psychologie), Rutger Claassen (Filosofie & Religiewetenschap), Mariet Hefting (Biologie), Arie van Nes (Diergeneeskunde), Patricia Post-Nievelstein (University College Utrecht), Robbert Jan Kok (Farmaceutische Wetenschappen), Mirelle Stukstette (Klinische gezondheidswetenschappen), Christoph Baumgartner (Filosofie & Religiewetenschap) en Mirjam Bastings (Programmabegeleider).

Iris Tasseron Fotografie