Terugkijken: DWDD University met Beatrice de Graaf over spionage

Prof. dr. Beatrice de Graaf geeft college bij DWDD University

Op uitnodiging van De Wereld Draait Door gaf prof. dr. Beatrice de Graaf (Geschiedenis van de internationale betrekkingen) op 25 mei een college over spionage bij DWDD University.

De Graaf gaat verder waar zij vorig jaar bij haar college over Terrorisme is opgehouden: onze inlichtingen- en veiligheidsdiensten moeten ons beschermen tegen aanslagen van terroristen of cyberattacks van buitenlandse mogendheden. Maar hoe zit die wereld in elkaar? In DWDD University: Spionage ontsluiert Beatrice de Graaf mysteries over inlichtingendiensten, geheime operaties en spionageschandalen.

Prof. dr. Beatrice de Graaf. Foto Ed van Rijswijk

Over Beatrice de Graaf

Beatrice de Graaf is hoogleraar Geschiedenis van de internationale betrekkingen aan de Universiteit Utrecht en expert op het gebied van terrorisme. Ze is verbonden aan het onderzoeksthema Institutions for Open Societies, waarin wetenschappers uit verschillende disciplines samenwerken om te onderzoeken hoe de kracht van samenlevingen wordt bepaald door de kwaliteit van haar instituties (zoals normen en waarden, netwerken, organisaties etc.).