Sicco de Knecht versterkt Open Science Programmateam

Sicco de Knegt

Per 1 september zal Sicco de Knecht toetreden tot het Open Science programmateam van de Universiteit Utrecht dat onder leiding staat van vice-rector en initiator van de Science in Transition-beweging Frank Miedema.

“Al sinds mijn promotie spreekt dit gedachtegoed mij erg aan. Het is mijn overtuiging dat onderwijs en onderzoek beter kunnen en beter moeten, het moet opener en we moeten de dialoog met de samenleving continu aangaan.” Momenteel is De Knecht nog hoofdredacteur van ScienceGuide.

Sicco de Knecht

Sicco kan putten uit brede ervaring op het gebied van open access, erkennen en waarderen en vele andere aspecten van open science in de breedste zin van het woord.

“Tot nu toe heb ik deze ontwikkelingen als buitenstaander gevolgd, nu is het tijd om er ook van binnenuit een bijdrage aan te leveren. De vele inzichten die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, van  praktijkgericht onderzoek tot aan wetenschapsfilosofie, wil ik daarin meenemen. Ik wil graag bijdragen aan de omslag die de Universiteit Utrecht als voorloper op het gebied van Open Science aan het maken is.”

Open Science Programma