Ook mislukt onderzoek verdient een prijs

Tentoonstelling te zien in de Universiteitsbibliotheek Binnenstad

Een unieke combinatie van kunst en onderzoek dat niet de gewenste resultaten opleverde: de Trial and Error Award.

Utrecht Young Academy en de Journal of Trial and Error vroegen vijftien getalenteerde leerlingen van de Sint Lucas vakschool voor creatief talent in Boxtel om een prijs voor mislukking te ontwerpen. Ieder ontwerp vertelt zijn eigen verhaal over veerkracht en doorzettingsvermogen.

Het uitzonderlijke werk van Isolde Eickmans is geselecteerd als de officiële Trial & Error Award, een eerbetoon aan een vaak ondergewaardeerd aspect van onderzoek: het leren van mislukkingen. Maar ook de andere ontwerpen getuigen van veerkracht en opgedane inzichten na obstakels in het onderzoeksproces.

Alle vijftien ontwerpen zijn te bekijken in een tentoonstelling die van 18 januari tot en met 21 februari in de hal van de Universiteitsbibliotheek Binnenstad staat.