Onderwijsadvies & Training genomineerd voor Diversity & Inclusion Award

Logo van Equality, Diversity & Inclusion

Onderwijsadvies & Training (O&T) is genomineerd voor de Diversity & Inclusion Award van de Universiteit Utrecht. De nominatie is te danken aan het werk van enkele O&T-collega's, die zich samen met Stichting Taal Doet Meer inzetten voor Utrechtse kinderen en jongeren die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en huiswerk.

Ook speelde O&T een rol bij de oprichting van het stadsnetwerk Taal & Huiswerk tijdens de eerste lockdown in 2020. Binnen dit Utrechtse netwerk worden kinderen geholpen waarvan de ouders niet of onvoldoende thuisscholing kunnen geven. Meerdere O&T-collega’s trainden vrijwilligers tot taalmaatje of waren zelf ook maatje.

Aandacht voor waardevolle initiatieven

De Diversity & Inclusion Award wordt sinds 2019 uitgereikt door het UU-programma Equality, Diversity & Inclusion om aandacht te vragen en waardering uit te spreken voor de mooie en waardevolle initiatieven van medewerkers en studenten en medewerkers, die bijdragen aan een meer diverse en inclusieve universiteit.

Overige genomineerden

De andere twee genomineerden zijn het programma Opmaat (Donya Yassine) en docent Louise Autar. De genomineerden maken kans op een bedrag van €2.500, dat kan worden ingezet voor verdere diversiteitsbevordering binnen de universiteit.

Uitreiking

De Diversity & Inclusion Award 2021 wordt uitgereikt op woensdag 31 maart (15.30 – 16.00 uur) door Diversity Dean Janneke Plantenga, en is te volgen via Teams. Namens O&T zullen Karin van Look, Lotte Henrichs en Vincent Jonker aanwezig zijn. De uitreiking is onderdeel van de Equality, Diversity & Inclusion maand op de UU.