Onderwijs in de Europese geschiedenis in de 21e eeuw

© iStockphoto.com

Het Departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis leidt een Erasmus+ Strategic Partnership gericht op internationalisering van geschiedenisonderwijs op universitair niveau.

Het project Teaching European History in the 21st Century (TEH21) brengt experts samen op het gebied van Europese geschiedenis, didactische methoden en de ontwikkeling van innovatief lesmateriaal uit zeven landen (Duitsland, Spanje, Tsjechië, Hongarije, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Nederland). Het project loopt drie jaar en heeft een budget van meer dan € 430.000.

Europese geschiedenis

De focus van het project is de gezamenlijke ontwikkeling van Engelstalig lesmateriaal voor cursussen over de vroegmoderne, moderne en hedendaagse Europese geschiedenis waarmee instellingen voor hoger onderwijs hun curriculum kunnen internationaliseren.

Deelnemende universiteiten

De deelnemende universiteiten zijn Universiteit Utrecht, Charles University Prague, University of Sheffield, University of Lille, Humboldt University Berlin, Universidad Autónoma de Madrid, Eötvös Loránd University Budapest, en EUROCLIO - European Association of History Educators. De komende drie jaar zullen medewerkers en studenten van alle deelnemende partners elkaar bezoeken voor workshops, conferenties en gedeelde seminars.

Meer informatie is beschikbaar in het Engels