Numerus fixus: Psychologie en Kunstmatige Intelligentie in 2019-2020

De bacheloropleidingen Psychologie en Kunstmatige Intelligentie passen voor het studiejaar 2019-2020 numerus fixus toe – net als vijf andere opleidingen die dat al langer doen. De deadline voor aanmelden is 15 januari 2019.

Kunstmatige Intelligentie

Kunstmatige Intelligentie heeft voor het eerst numerus fixus, wat betekent dat er 150 studenten worden toegelaten. Het aantal studenten wordt daardoor kleiner dan nu, wat het onderwijs ten goede komt. De selectieprocedure is in lijn met de matching; er wordt gekeken of een leerling geschikt is, én of de leerling ons geschikt vindt. Op de selectiedag op zaterdag 9 maart maakt een scholier drie toetsen, en we kijken naar de cijfers voor Nederlands, Engels en wiskunde. Meer informatie over de opleiding vindt u hier. Vragen? Mail dan naar Toelating.KI@uu.nl

Psychologie

Psychologie heeft 600 plekken. De selectieperiode vindt plaats tussen zaterdag 9 maart en donderdag 14 maart. Leerlingen hoeven alléén zaterdag 9 maart en donderdagavond 14 maart fysiek aanwezig te zijn in Utrecht. In de tussengelegen dagen leveren ze digitaal opdrachten in via een elektronische leeromgeving. Ze kunnen al eerder beginnen met de voorbereiding hiervan. We realiseren ons dat het een drukke periode is voor de scholieren. Meer informatie over de opleiding vindt u hier. Vragen? Mail dan naar selectiepsychologie@uu.nl.

Numerus fixus

Meer lezen over de numerus fixus? Kijk dan hier.