Nominaties docentenprijzen 2016-2017 bekend

De Universiteit Utrecht lauwert sinds de jaren negentig docenten die uitzonderlijk goed presteren, prikkelen, uitdagen en motiveren met de Docentenprijs en de prijs voor Docenttalent. Utrechtse studieverenigingen kunnen ieder jaar een docent voordragen voor deze prijzen.

Een jury bestaande uit Utrechtse topdocenten en studenten heeft uit deze voordrachten drie genomineerden voor de Docentenprijs en drie genomineerden voor de prijs Docenttalent geselecteerd. Criteria zijn bijvoorbeeld de onderwijsvisie van de docent, het creëren van interactie met de studenten en de leerervaring van de studenten.

De studieverenigingen van de Universiteit Utrecht hebben 25 uitstekende docenten voorgedragen voor de Docentenprijzen 2016-2017. Dit jaar zijn 17 docenten voorgedragen voor  de categorie Docent van het Jaar en 8 voor de categorie Docenttalent.

De nominaties

Prijs Docenttalent:

• Ingmar Swart (Scheikunde, voorgedragen door de Utrechtse Scheikundige Studentenvereniging “Proton”)
  • Rutger Hermsen (Biologie, voorgedragen door de Utrechtse Biologen Vereniging)
  • Nienke Kuijpers (Diergeneeskunde, voorgedragen door de Diergeneeskundige Studenten Kring)

Docentenprijs:

• Alexei Karas (University College Roosevelt, voorgedragen door de Academic Affairs Council)
  • Arwen Deuss (Aardwetenschappen, voorgedragen door de Utrechtse Aardwetenschappen Vereniging)
  • Stefan Soeparman (Sociologie, voorgedragen door Sociologievereniging Usocia)

Uit deze shortlist met genomineerden worden uiteindelijk de winnaars gekozen. Hiervoor gaat de jury in gesprek met de studieverenigingen die de genomineerde docenten hebben voorgedragen. De bekendmaking van de winnaars vindt plaats tijdens de Onderwijsparade op 16 maart. De officiële uitreiking van de prijzen vindt plaats tijdens de Dies Natalis van de universiteit op 27 maart.

Docentenprijzen