Nieuwe teamleider voor de onderzoeksingenieurs

Vanaf 1 maart is Roel Brouwer de nieuwe teamleider voor de research engineers. Hij neemt de taken over van Martine de Vos. Zij start haar nieuwe rol als kwartiermaker voor het lokale Digital Competence Center (DCC).

Roel: "Ik kijk er erg naar uit om in deze nieuwe functie aan de slag te gaan. Ik maak al vanaf het begin deel uit van het Research Engineering team en heb de afgelopen jaren met Martine samengewerkt. Nu krijg ik de kans om haar rol over te nemen. Ik ga het werk voor het Research Engineering team coördineren en ben het eerste aanspreekpunt voor iedereen buiten het team, zowel binnen als buiten de Universiteit Utrecht."

Wat wordt Martines volgende stap? "Ik word kwartiermaker van het lokale DCC van de Universiteit Utrecht. NWO stimuleert Nederlandse universiteiten om lokale Digital Competence Centers op te zetten. Lokale DCC's bieden kennis en ondersteuning op het gebied van data, software en infrastructuur voor wetenschappelijk onderzoek.

Ons lokale DCC bestaat uit een netwerk van aparte eenheden, zoals de Universiteitsbibliotheek, ITS, Faculteiten, RDM Support en anderen. Mijn taak is om te onderzoeken hoe we de samenwerking en samenhang binnen dit netwerk kunnen versterken. Dit zal meer duidelijkheid geven aan zowel onderzoekers, onszelf als nationale partners."

Het komende jaar zullen we je updaten over het lokale DCC. Wil je meer weten over het werk dat onze Research Engineers doen? Hier vindt u meer informatie.