Matteo Monai ontvangt "Young Researcher of the Year" award

Prijs van energiebedrijf Eni voor talentvolle jonge onderzoeker

Matteo Monai ontvangt de award van de Italiaanse president Sergio Mattarella. (Foto: Eni)

Scheikundige Matteo Monai heeft de "Young Researcher of the Year"-prijs van het Italiaanse energiebedrijf Eni gewonnen. Monai ontving de prijs gisteren uit handen van de Italiaanse president Sergio Mattarella, tijdens een feestelijke ceremonie in het Palazzo del Quirinale in Rome. De Young Researcher of the Year award wordt jaarlijks uitgereikt aan twee onderzoekers onder de 30 jaar die zijn gepromoveerd aan een Italiaanse universiteit.

Matteo Monai promoveerde in 2017 aan de Universiteit van Triëst. Voor zijn proefschrift ontving hij de Parmaliana Award voor het beste Italiaanse proefschrift op het gebied van katalyse voor duurzame ontwikkeling. Monai werkt sinds 2017 als postdoc aan de Universiteit Utrecht, binnen ARC CBBC. Hij werkt nu aan CO2-valorisatie en activatie van kleine moleculen met behulp van goed gedefinieerde nanogestructureerde materialen, om structuur-activiteitsrelaties in heterogene katalysatoren op te helderen.

Matteo Monai receives Eni award
Eni awards 2019