Mathematisch Instituut biedt steun aan voor studenten, docenten en onderzoekers van Oekraïense universiteiten

Flags of Ukraine and Europe

Studenten en academici die door de verwoestende en voortdurende oorlog in Oekraïne zijn getroffen, geven aan dat zij hun werk graag willen voortzetten. Het Mathematisch Instituut van de Universiteit Utrecht wil dit waar mogelijk faciliteren.

Voor studenten aan Oekraïense universiteiten:

We zullen Engelstalige cursussen openstellen voor studenten van Oekraïense universiteiten om op afstand of op locatie in Utrecht tevolgen. Voor het bachelor-programma zal dit worden gefaciliteerd door het Incluusion-programma, dat ook certificaten van aanwezigheid / voltooiing uitgeeft. Voor cursussen op masterniveau, zie het MasterMath programma. Neem contact met ons op als je mee wilt doen of vragen hebt.

Voor promovendi / onderzoekers / docenten in wiskunde aan Oekraïense universiteiten:

Wij kunnen werkruimte, toegang tot academische papers, collegezalen voor onderwijs op afstand of reisgelden ter beschikking stellen of een onderzoeksbezoek aan het Mathematisch Instituut regelen. Om ondersteuning aan te vragen, stuurt u een e-mail naar het onderstaande adres waarin u uitlegt hoe wij u zouden kunnen helpen. Wij nemen dan contact met u op om uit te leggen of en hoe wij uw verzoek kunnen faciliteren en wat wij in uw specifieke geval kunnen doen.

Contactpersoon: Ivan Kryven, i.v.kryven@uu.nl.

Voor het universiteitsbrede initiatief, zie Oorlog in Oekraïne.