Eerste geadopteerde bankje geplaatst in Botanische Tuinen

Bankje De Winter-Heijnsius Stichting in Botanische Tuinen

Op een prachtig plekje in de Botanische Tuinen staat sinds dinsdag 29 augustus dit nieuwe bankje, dankzij een schenking van de De Winter-Heijnsius Stichting. Dit Utrechtse vermogensfonds, opgericht door een Utrechtse hovenier, steunt goede doelen in de gemeente Utrecht. Met de mooie bijdrage van € 5.000,- steunt de stichting belangrijke projecten rond natuureducatie en biodiversiteit in de Botanische Tuinen.

UU alumni

De vier bestuursleden die aanwezig waren bij de plaatsing studeerden alle vier aan onze universiteit. In alumnimagazine Illuster lazen ze over de mogelijkheid een bankje te adopteren: “We wilden al langer een bankje met onze naam erop, ergens in Utrecht, en hier in de Botanische Tuinen is natuurlijk een prachtige plek.”

Ook een bankje adopteren?

Zoek je een persoonlijk en duurzaam cadeau, of een blijvend aandenken aan een dierbaar persoon of bijzondere gebeurtenis? Je schenkt niet alleen het bankje, maar je steunt ook de Botanische Tuinen. En natuurlijk bevestigen we als dank een bordje op het bankje.

Meer weten?

Check de website van de Botanische Tuinen of neem contact op met Floor Peeters via f.a.m.peeters@uu.nl of 06 – 53 27 98 58.

Adopteer een bankje in de Botanische Tuinen