Dies Natalis 2021: Morgen maken we samen

Vrijdag 26 maart vierde de Universiteit Utrecht haar 385e verjaardag. Dit jaar stond de Dies Natalis in het teken van de aftrap van het 77e lustrum: Morgen maken we samen.

Diesviering terugkijken

Online Collegetour met Rutger Bregman en Beatrice de Graaf

Onderdeel van de Dies Natalis is de Online Collegetour met Alumnus van het Jaar 2020: Rutger Bregman. Tijdens deze collegetour gaat presentator Sofie van den Enk met hem in gesprek over zijn periode in Utrecht, zijn ideeën, idealen en inspiratiebronnen. Welke levenslessen heeft hij voor studenten? Hoe kunnen ze het verschil maken bij het vormgeven van de toekomst? Wat is de rol van wetenschap?

Te gast is een van de docenten die hem tijdens zijn studententijd heeft geïnspireerd, historicus prof. dr. Beatrice de Graaf. Wat heeft hij van haar geleerd? Hoe zien Rutger en Beatrice de rol van de universiteit en UMC Utrecht in de maatschappij nu, en in de toekomst?

Dies natalis