Sharing Days: Rondleiding door de Ontdektuin

Bloeiende tuin
Ontdektuin in bloei

Prikkel je zintuigen

In de Ontdektuin wordt een beroep gedaan op al je zintuigen: er zijn planten om te ruiken, te zien, te voelen, te proeven en zelfs te horen. In de tuin vind je zeventien thema’s die elk ingaan op specifieke kenmerken van planten of op het gebruik van planten door mensen. Ivo van Capel is tuinchef van dit leerzame tuindeel en weet dus precies wat er te zien is en wat er nu bloeit. Hij neemt jullie mee langs bijvoorbeeld de geneeskrachtige kruiden en planten, eetbare planten of de heksenkruiden en heiligenplanten. Veel wandel- en kijkplezier!

Op dezelfde tijd zijn er ook tours door de door de Evolutie- en Rotstuin.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd