Sharing Days: Rondleiding door de Evolutietuin (EN)

tot
Drone foto Evolutietuin

Ontdek de evolutie

Hij is nu echt (bijna) klaar: de nieuwe Evolutietuin. Hier ontdek je wat (planten)evolutie is en waarom het belangrijk is voor biodiversiteit. In de nieuwe Evolutietuin beleef je de evolutie van het plantenrijk alsof je in een groene tijdmachine bent gestapt. Speciaal voor onze alumni geeft tuinmedewerker Connor Smith een rondleiding door dit splinternieuwe tuindeel. Hoe hebben oerplanten zich ontwikkeld tot de planten van nu? Samen maken jullie een wandeling langs de sleutelmomenten in de evolutie van planten. De wandeling voert van de mossen en de wieren tot aan de bloemplanten.

De rondleiding zal in het Engels gegeven worden.

Op dezelfde tijd zijn er ook tours door de door de Ontdek- en Rotstuin.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd