Sharing Days: Online alumni talk “What if Trump wins?” door UU professor James Kennedy (EN)

tot
Portrait of James Kennedy
James Kennedy

Niemand weet het zeker, maar op het moment van schrijven geven bookmakers de voorkeur aan Donald Trump om het presidentschap in 2024 te winnen. Maar wat zou zijn overwinning betekenen? Sommige Amerikanen denken dat zijn presidentschap vooral meer financiële zekerheid en welvaart zal brengen, en willen of verwachten niet veel anders. Maar zowel zijn fervente fans als zijn critici verwachten een president die schoon schip zal maken. Deze presentatie gaat over de radicale koers die Trump zou kunnen varen met betrekking tot migratie, het ambtenarenapparaat, recht en orde, abortus, de NAVO, China en handel. En er wordt goed gekeken naar wat, of wie, hem kan tegenhouden om zijn agenda te verwezenlijken.

Na zijn lezing zal James Kennedy vragen van kijkers van de live stream beantwoorden.

James Kennedy

James Kennedy is hoogleraar moderne Nederlandse geschiedenis en Distinguished University Professor met een speciale opdracht voor Community Engaged Learning aan de Universiteit Utrecht. Tussen 2015 en 2020 was hij decaan van University College Utrecht. Hij is geboren en getogen in Iowa, blijft de Verenigde Staten bezoeken, heeft daar uitgebreide netwerken en geeft regelmatig commentaar op ontwikkelingen in de VS voor de Nederlandse radio en tv.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Entree

Meld je hier aan.

Een paar dagen voorafgaand aan de lezing ontvang je een link naar de live stream. De lezing zal in het Engels zijn.