Sharing Days: Interview Niki Korteweg door Utrecht Union

Portretfoto van Niki Korteweg
Niki Korteweg

Interview wetenschapsjournalist Niki Korteweg

Op donderdag 6 juni gaan de studenten van Utrecht Union in gesprek met Niki Korteweg: wetenschapsjournalist met stevige wortels in de neurobiologie en een scherp oog voor de nieuwste ontwikkelingen. Het gesprek zal onder andere gaan over het omgaan met stress en burn-outs, maar ook haar carrière als wetenschapsjournalist komt aan bod. Aan het einde is er ook tijd om je eigen vraag te stellen.

Programma:
20.00 – 20.30 uur: Inloop met welkomstdrankje
20.30 – 21:30 uur: Interview
21.30 – 22.00 Borrel en mogelijkheid tot napraten met spreker

Niki Korteweg

Niki  Korteweg is gepromoveerd in de moleculaire neurobiologie en schrijft onder andere voor NRC Handelsblad en NRC.next. Afgelopen jaar is zij uitgeroepen tot Europees wetenschapsjournalist van het jaar. Daarnaast is ze auteur van het boek ‘Een beter brein’. Het boek behandelt diverse aspecten van de werking van het brein en hoe we het kunnen optimaliseren voor beter functioneren.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd