Sharing Days - De toekomst van Europa: hoe werkt 'public engagement' in de praktijk?

tot
Festival Europa

6 juni, de dag van de Europese verkiezingen! Daarom staan prof. Hanneke van Eijken (democratie en rechtsstaat) en dr. Pauline Phoa (Europees recht) stil bij het verhaal én de toekomst van Europa.

Welke mythes leven er eigenlijk over de EU en slagen we erin om die waar nodig te doorbreken? Tijdens deze talk delen Hanneke en Pauline geleerde lessen die ze over “public engagement”  die ze hebben opgedaan bij de organisatie van Festival Europa. Want de thema’s die in Brussel worden besproken, raken ons allemaal. Maar hoe zorg je er eigenlijk voor dat iedereen bij het gesprek betrokken wordt?

Festival Europa

Hanneke en Pauline zijn de bedenkers én organisatoren van Festival Europa: een festival om Europa te bevragen, vieren en kritisch bekijken vanuit cultuur, wetenschap en journalistiek. Het doel?
Een brug weten slaan tussen wetenschap en de praktijk en het bereiken van een breed publiek.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Locatie
Alex Brenninkmeijerzaal in het Johanna Hudig Gebouw (prachtig gerenoveerd) Achter Sint Pieter 200, 3512 HT Utrecht
Entree

Meld je hier aan voor het evenement.