Prototype And Test In Design Thinking Workshop

tot

Design Thinking is een methode om problemen op een mensgerichte, creatieve en innovatieve manier op te lossen - in het bedrijfsleven, in de maatschappij en in ons dagelijks leven. Onze workshopserie over Design Thinking belicht de belangrijkste onderdelen van deze methode. Elke workshop in deze serie kan onafhankelijk van elkaar of op volgorde worden bezocht. Door ze op volgorde te bezoeken, krijg je een compleet beeld van Design Thinking.

In het begin is niets perfect. Daarom helpt het vaak om te beginnen met een conceptversie, die je kunt blijven verbeteren met nieuwe input en ideeën. Wat wellicht klinkt als het schrijven van je scriptie, is wat prototyping doet voor elk product, dienst of systeem in ontwikkeling.

Een prototype bevat de belangrijkste functionaliteit van een product, dienst of systeem. Prototypes zijn er in verschillende vormen, sommige zijn technischer dan andere, maar over het algemeen geldt: hoe simpeler het prototype, hoe beter. Het maken van een prototype in een vroeg stadium kan je helpen om je idee aan relevante mensen te laten zien of te testen. Hierdoor kan je feedback verzamelen om je product of dienst te verbeteren.

In deze 1,5 uur durende workshop nemen we de basisprincipes van prototyping met je door, leggen we verschillende soorten prototypes en het gebruik ervan uit en, heel belangrijk, ga je zelf een eenvoudig prototype maken (hoe leuk!). Leuke bijkomstigheid: ontdek de eigen makerspace van de universiteit, genaamd Lili's Proto Lab, waar deze workshop wordt gehouden!

Meld je aan voor deze workshop

Voor wie?

Elke UU-student die meer wil leren! Er is geen voorkennis of voorbereiding nodig. De workshop is gratis, maar we verwachten wel dat je komt opdagen en deelneemt als je je hebt ingeschreven. De voertaal van deze workshop is Engels, tenzij er alleen Nederlandstalige deelnemers aanwezig zijn.

Deze workshop wordt gegeven door Anne van Ewijk, ondernemerschap opleider & Design Thinking expert.

Onze workshopreeks over Design Thinking bestaat uit:

1. Try Design Thinking

2. Unlock Your Creativity With Design Thinking

3. Prototype And Test In Design Thinking

Het UU Centre for Entrepreneurship organiseert workshops rondom vaardigheden die waardevol zijn in elke situatie waarin ideeën moeten worden omgezet in actie - of je nu geïnteresseerd bent in ondernemerschap of gewoon op zoek bent naar persoonlijke en/of professionele ontwikkeling.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Utrecht Science Park, Sorbonnelaan 4 (Lili's Proto Lab)
Entree

Je kunt je aanmelden via dit formulier.