Lezing Ayse Zarakol: Is the disorder of our times unprecedented?

Security History Network

tot

Het Security History Network organiseert op 22 april een lezing van hoogleraar Internationale betrekkingen Ayse Zarakol (Universiteit van Cambridge). De voertaal van de lezing is Engels.

Internationale ordes

In haar lezing Is the Disorder of Our Times Unprecedented? bespreekt Zarakol aan de hand van haar recente boek Before the West: The Rise and Fall of Eastern World Orders (2022) en haar huidige British Academy-project Pathways from Disorder to Order: Where History meets Theory het tot stand komen en het ongedaan maken van internationale ordes. Welke lessen kunnen we uit de geschiedenis trekken voor onze internationale orde en wat er daarna kan komen?

Over Ayse Zarakol

Ayse Zarakol is hoogleraar Internationale betrekkingen aan de Universiteit van Cambridge, waar ze ook Fellow is aan het Emmanuel College. Haar onderzoek richt zich op het snijvlak van historische sociologie en internationale betrekkingen, met de focus op Oost-West relaties in het internationale systeem, de geschiedenis en toekomst van wereldorde(n), conceptualisaties van moderniteit en soevereiniteit, opkomende en afnemende machten, en Turkse politiek in vergelijkend perspectief. Haar meest recente boek, Before the West: The Rise and Fall of Eastern World Orders werd gepubliceerd in 2022.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Kanunnikenzaal, Academiegebouw

Meld je hier aan