Gebruik van data voor onderwijsinnovatie

Gebruik van data voor onderwijsinnovatie

Het onderzoeksgebied onderwijsinnovatie richt zich op het gebruik van gegevens over lerenden en de context waarin zij zich bevinden om het leren en de omgeving waarin het leerproces plaatsvindt te begrijpen en te optimaliseren.

Met de opkomst van nieuwe technologie├źn beschikken onderwijsinstellingen tegenwoordig over enorme hoeveelheden data, wat resulteert in een verhoogde interesse in learning analytics aanpak van onderwijsonderzoekers. Ondanks de mogelijkheden die dit opkomende onderzoeksgebied met zich meebrengt en de beschikbare expertise, ontbreekt het vaak aan grootschalige toepassing van het gebruik van data en learning analytics om het onderwijs en het leren te verbeteren.

In ons onderzoek bestuderen we methoden om onderwijsdata te analyseren, evenals de implicaties en mogelijkheden voor de onderwijspraktijk.

Gerelateerde onderzoeksgebieden

Het gebruik van gegevens om lerenden te begrijpen vraagt om multidisciplinair onderzoek, waarbij bijvoorbeeld leertheorie├źn, analytische methoden en softwaretechnologie worden gecombineerd. Informatie over gerelateerde onderzoeksgebieden is te vinden op de volgende pagina's:

Betrokken onderzoekers