EDI kalender 2024

Bij de Universiteit Utrecht streven we naar een inclusieve, diverse en veilige studie- en werkomgeving voor alle medewerkers en studenten. Om ons meer bewust te worden van diversiteit in onze werkomgeving, is in 2024 EDI Kalender gelanceerd. De kalender bevat een uitgebreide lijst van (feest)dagen, variërend van religieuze vieringen tot nationale herdenkingen en aandacht voor bepaalde thema’s.  De kalender biedt studenten en medewerkers de mogelijkheid om hun eigen culturele bewustzijn te vergroten.

Heb je aanvullingen of vragen?

We hebben de EDI Kalender met zorg samengesteld door onderzoek te doen en kalenders van andere universiteiten te bekijken. Desondanks zijn wij ons ervan bewust dat het overzicht niet volledig is. Mis je een belangrijke dag of heb je vragen of opmerkingen over de beschrijving? We horen graag je feedback en aanbevelingen. Neem contact op met het EDI-office via edi.office@uu.nl.

Deze kalender wordt jaarlijks bijgewerkt en aangevuld om ervoor te zorgen dat deze volledig en up-to-date is. Hierbij zullen wij de aangeleverde suggesties meenemen.

Iedere medewerker heeft recht op 1 dag, of twee keer een halve dag, vrij inzetbaar verlof per jaar. Je mag zelf bepalen op welk voor jou belangrijke moment je vrij neemt, in overleg met je leidinggevende. Het vrij inzetbare verlof registreer je via mijn.uu.nl.Vanaf 2024 is het mogelijk om Goede Vrijdag na overleg met je leidinggevende in te wisselen voor een andere religieuze, nationale, regionale of lokale feest- of gedenkdag. De voorwaarden en de manier waarop je de dag kunt inwisselen, vind je hier.

Let op: De kalender geeft medewerkers en studenten niet het recht om te eisen dat bepaalde werk- of studie gerelateerde activiteiten niet doorgaan op religieuze feestdagen, met uitzondering van officiële nationale feestdagen in Nederland.